söndag, november 24

Borde jag engagera mig mera?

Svar JA

Men jag har egentligen inte orken att ta itu med annat just nu.

Jag har fullt upp med att försöka uppfostra två små till att bli trevliga duktiga medborgare.
Jag hade gärna engagerat mig för något. Gjort något men motivationen för sånt är inte på topp. Efter jul är det arbete och allt annat som kommer till.
Kanske när jag väl kommit igång och fått allt att fungera och flyta på...så kanske.
Men sanningen är att jag är lat.
Ser mina vänner och bekanta göra saker. Politiskt, jobbar för kvinnors rätt. m.m.m.m.m.m. Och jag blir stolt. Stolt över att se att det finns dem som gör saker. Som försöker förändra. Som gör något.
Jag stöttar er verkligen och hoppas att jag kommer dit en dag, till dess så får jag väl stötta er istället och hoppas att ni når framgångar och får till en förändring.
Man blir mörkrädd när man ser all skit i världen och det gäller ju att börja någonstans. Om det nu är litet eller stort så är det ju ialla fall något.

Så jag stöttar er helt enkelt. Keep up the good work.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar