torsdag, november 7

Ännu en dag, ännu en ensam helg

Torsdag idag.
Brukade faktiskt se framemot helgerna förut men nu på sistone är man mest själv på helgerna.
*suck*
Nåja snart får jag börja jobba och då tänker jag aldrig vara hemma på helgerna.
Om karln gnäller att han måste vara borta för att vi behöver pengar så kommer jag inte vara hemma när vi väl får en till lön.
Det låter väl logiskt?
Då har jag kanske råd att göra något också.
Kanske Bettan vill ha lite besök i Karlstad, de har flyttat ner för lääänge sen och jag har inte ens varit där.
Kanske hälsa på Lisa i Boden.
Kanske man kan ta ett extrajobb så man slipper vara hemma?
Steka lite hampisar på helgerna kanske? 10-22, eller kanske man ska försöka få jobb på Empes så man slipper vara hemma på nätterna också. Eller så kanske man skulle bli en sån där grogghulda och sitta på Mommas vareviga fredag och lördag.
Ja det ska bli underbart att börja jobba, då får kanske jag också göra något. Och nej gubben har inte bara jobbat vareviga helg, det har varit jakt, APträffar och nu hemvärnstjosanhejsan. Så nej det är inte bara jobbande. Nej förresten jag har ju faktiskt inte varit ensam vareviga helg, vi var ju på en väldigt trevlig begravning tillsammans. Tjoho...
Och inte att förglömma, vi fick ju busa på nån timme med ungarna i söndags när karln klev upp efter nattjobbet =)

Nej jag ser framemot att få börja jobba och få ett eget liv också.
Bara dryga 80 dagar kvar.

Sen kanske jag slutar gnälla.

Men jag skulle nog inte satsa pengar på det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar