fredag, november 15

Heil Hitler - Vad hade man själv gjort som förälder?

Bianca Meyer Foto: Josephine Owe

KIRUNA

Elever skrek ”heil Hitler” under föreställning om judeförföljelsen


Under föreställningen En enkel biljett, som sågs av högstadieungdomar från olika skolor i Kiruna idag, var det några av ungdomarna som skrek saker mot huvudrollsinnehavaren Bianca Meyer.

Det hände alltså mitt under föreställningen, var det ingen lärare som reagerade?

– Nej, det är skrämmande tycker jag, säger Bianca Meyer.
P4 Norrbotten har sökt skolchefen i Kiruna för en kommentar.


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5704526


Jag skäms å föräldrarnas vägnar och undrar vad fasen lärarna gjorde, hoppas de tog tag i det ordentligt efteråt...Jag hade dött av skam om mina barn betett sig så. Det här är inget vanligt busstreck, det här är helt enkelt förjävligt.

Ännu en sak att ängslas över som förälder, kommer mitt barn bli ett jäkla svin när hen växer upp? Skriker man åt en person att hon borde våldtas och använder uttryck som Heil Hitler så förtjänar man ett kok stryk!

Vad hade man gjort om man fått höra från skolan att ens barn gjort något sånt här? Ta bort julklapparna, låsa in ungen på livstid, tvingat dem att kolla på filmer om förintelsen a la Clockwork Orange style? Vad hade man gjort? För det första ska man skämmas, för man har som förälder det yttersta ansvaret och kan inte skylla på någon annan. Personalen, lärarna ska lära barnen men vi ska uppfostra. VI uppfostrar våra barn, ingen annan. Sen att vi gärna skulle skylla på någon annan så fort det går snett är ju en annan sak. Men VI har ansvaret.
Och just nu känns det tungt =P

*upprörd*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar