torsdag, februari 7

Mina barn är riktiga pussungar!

Försöker uppfostra ungarna till att visa hur de känner, varesig de är arga eller ledsna eller glada.
Men mest av allt vill jag att de inte ska vara rädda för att visa kärlek.
Säger hela tiden åt dem att jag älskar dem, älskar älskar älskar dem. Och pussar och kramar är väldigt frekvent i vårt hushåll.

När jag växte upp var det inte så vanligt att man visade sin kärlek, vi älskar varann i min familj givetvis men det var inget man visade sådär på daglig basis. Att säga Jag älskar dig var inte så vanligt med andra ord.
Så nu när vi har egna ungar så är jag extremt pussig och kramig. Och båda ungarna är det också. Ivan ska ha puss och kram innan man går nånstans och innan man lägger sig. Puss och kram, älskar dig sägs ofta här hemma.
Och det är underbart.
Ivan är supergullig, innan han går och lägger sig så pussar han och kramar alla som råkar vara där. Snorisen Fanny får också pussar ;) och hon ger pussar nu också.

Kärlek behöver vi allihop ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar