måndag, februari 11

Mät och vägdag...*darr*


Mät och vägdag,tog det igår fast jag egentligen satt måndag men jag var helt säker på att jag hade ökat och ville kolla.
Men tydligen så gick det att fuska med en hampis.

-1,5 kilo
mage - 2 cm
lår - 3 cm
bröst - 1 cm
arm + 1 cm

Så det är på rätt väg. Egentligen lite mer ner än planerat men det är ju bara bra. Har inte kommit upp i 1400 kal varje dag heller så det förklarar nog saken. Råkar man missa ett mål eller hoppar över så kommer man inte upp i de kalorierna man ska. Egentligen ska man inte hoppa över men ofta blir det ingen frukost, ungarna ska ha sitt och jag är slö på att äta när ungarna är med. Eller ja slö och slö, jag ger ofta bort min frukost. Ska börja trycka ägg till frukost. Mycket fett och bra med ämnen man behöver. Och mättande.
Ska försöka få bort mer bröd och kanske baka något LCHFbröd. Inte för att vi ska börja med LCHF här, ogillar starkt såna där dieter, men för att minska på mjölet och sockret. Ska testa det där steviasockret också, jag är ju en sötegris och en sked i filen är ju så gott. Så kanske stevia passar för mig.
Jag vet man ska inte sätta något alls helst men jag tänker INTE ta bort allt det goda ur maten. Jag vill tillsätta mer gott, bli bättre på att äta grönt och annat gott.
Och försöka minska sånt där vitt fluff fluff bröd som egentligen bara är tomma kolisar. Men nu tar jag inte bort kolisar helt och hållet, jag minskar på dem. Att räkna kalorier innebär inte att man skippar kolhydraterna. Jag kan egentligen äta vad jag vill men jag har bara 1400 kalorier att spela på. Hamburgaren igår med tillbehör gick ju på 1000 kalorier. Då hade jag inte ätit frukost och sen gick jag och tränade så det blev inte över 1400 ialla fall.
Och det roliga är att man inte är hungrig heller. Man vänjer sig fort vid att äta mindre mängder. Och är man osäker så kan man ju alltid väga maten. Brukar väga ris, potatis och sånt för då är det lättare att räkna.

Men ju mer man tränar desto mer får man äta.
Så ut och rör på er.
Äta mer : Träna mer
Träna mindre : äta mindre
Enkel filosofi.

Idag blir det ärtsoppa, inte min favorit men ibland får man tillfredsställa gubben också ;) Imorgon blir det kyckling med grönsaker och parmesan i ugn. Något nytt recept, får se vad det smakar.

13/200

jahapp nu blev det bajsblöjepaus här. urk*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar