tisdag, december 18

Vit jul, Kalle Anka...

Vit jul?
Någon som siktar på det i år?
Jag kommer att vara nykter, inte för att det ska vara en vit jul utan för att jag alltid är nykter till jul. Har alltid varit nykter på julafton och lär nog fortsätta med det i framtiden också. Jag kör inte vit jul pga att jag har barn, jag kör en vit jul för att jag hellre dricker julmust.
Däremot så är det fint att veta att man alltid är körklar, dels för äldre släktingar som ska hem efter klapputdelningen och dels i fall att det händer något. En unge som sväljer något eller vad som helst. Jag är inte alls sugen på en julsnaps, äckligt, eller en julöl.
Juldagen däremot, om man ska gå ut, då kan det slinka ner några glas.

Kalle Anka. Oj vad hemskt, den kommer vara helt förstörd utan den fiiina svarta dockan och allt vad det nu är. Nej jag är inte så värst brydd om det där. Det finns pedofiler, mördare och våldtäktsmän därute. Varför ska man då hetsa upp sig för att något som tidigare redan klippts i ska klippas i igen?
Jag brukar inte ens titta på Kalle Anka och jag är inte bitter över att mina barn slipper se dessa nidbilder i något som ska vara ett barnprogram.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar