måndag, december 17

Lugn lugn lugn nu...

Idag är jag väldigt tacksam om mina underbara guldkorn tar det väldigt lugnt.
Kommer vara väldigt snäll och låta dem göra nääästan vad de vill så mammas hjärna inte ska explodera.

Tyckte att jag hade blivit frisk. Lite hosta men annars rätt pigg i lördags så jag for en sväng på ett pass.
FEL.
Efter passet så blev hostan bara värre och värre. Idag har jag feber och hjärnan känns full med grönt slemmigt snor.
Fy fan.

Tur att mina barn tydligen bestämt sig för att vara lugna och gulliga idag. Frukosten gick ner smidigt och utan bråk, Ivan fick äta i stort sett vad han ville och det resulterade i två bananer och en rejäl smörgås, tranbärsjokk var tydligen en höjdare.
Själv har jag klämt i mig en hel kanna te. Och panodil.
Nu blev det soffmys med Ice Age. Ivan fick välja vad som helst och då blev det pappa mammut.

Fanny härjar på med leksakshögen.

Lugn och ro med andra ord *ta i trä*

Annars är det väntan på julafton som gäller.
Nu när man har småttingar så är det julklappsöppningen som hägrar. Ivan är ju stor nog nu att öppna sina egna paket och det ska bli så kul att se när han öppnar dem. Älskar att ge presenter. Och dessutom vet jag att vissa grejer (helst bilarna) kommer att framkalla lite glädjetjut. Underbart!

Älskar jul!!! ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar