fredag, oktober 19

Fredag!!!

Idag är det fredag.

Rikard är ledig i helg. Shbam imorgon. CX imorgon. Får besök från Brännberg i helg.
Har listat ut hur man får sova längre på mornarna.
(Fanny vaknar strax efter fem i sin säng. Jag lyfter över henne till vår säng och hon får snutta lite, antingen välling eller tisse och så somnar hon om och sover till....ja hon sover fortfarande och klockan är halv åtta)
Ivan kliver upp oftast vid sju och så vankas det bolibompa.
Så mornarna är mycket trevligare nu.
Idag ska det bakas tårta - kör ett recept från Lomelinos tårtor.

Zumba igår, hängde inte alls med. Förstår inte riktigt vad jag höll på med. Stegen satt inte. Hoppen satt inte. Jag var helt off. Sen provade vi lite maskiner i gymet. Jag är veeerkligen off där. Några maskiner kände jag igen men de flesta var nya och magmaskinerna sög. Antingen så var brösten i vägen eller så var jag för kort. Maskinerna de hade på Nautilus (Actic nu) var myycket bättre. Så det blir att köra CX pass istället för mag/rygg på gymmet.

Idag blir det att ta det lugnt, städa undan lite inför helgen och baka tårtbottnarna inför morgondagen. Smörkrämen gör jag imorgon men björnbären ska tinas idag.
Hade ju blivit smarrigare med färska men det får bli en annan gång. De ska ju ändå puréas så..men det hade varit fint att dekorera med färska.

Nu frukost för nu har Fanny vaknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar