fredag, oktober 12

En aning

jäkla träningsvärk, gjorde en smart grej och gick på X fit (som btw tog jäkligt bra, helst på en otränad kropp som min) som jag verkligen kan rekommendera.
Däremot gjorde jag en mindre smart grej och gick på Zumba direkt dagen efter. Mammas ben mår inte bra idag. Men jag ville verkligen inte missa Zumban och hoppar jag över ett pass så känns det som att det är lätt att hoppa fler pass (utan giltig orsak, typ barn som inte kan lämnas ensamma ;) )
Idag blir det däremot ingen träning, en vilodag måste man få ha. Dock trodde jag att vi skulle ha lite kvällsmys idag men det verkar bli bara jag och ungarna hemma. Rikard ska på något after work med jobbet. Så blir nog tidigt i säng, orkar inte sitta uppe ensam och vänta på att en ölstinkande gubbe ska komma hem.
Dessutom så säger karlarna alltid att de ska komma hem tidigt, "jag äter bara och sen kommer jag hem" Jo tjeeena.
Nej det blir inte att sitta uppe och vänta. Min sömn är dyrbar, den blir det när man eventuellt får kliva upp mitt i natten eller okristligt tidigt på morgonen. Idag fick jag sova nästan till sju, vilket är underbart! Pigan valde att ligga och härja fram till tolv igår (fick sova för mycket på dagen) så sju kändes helt fantastiskt.
Och lördag natt så ska gubben jobba så det var den myshelgen. Dock så ska jag få mig lite Shbam på lördag förmiddag, då får gubben kliva upp varesig han kommer hem 22 eller 03. Jobbar du får du sovmorgon, går du ut och härjar med andra gubbar får du fasen kliva upp. Om fru missar Shbam igen den här veckan så blir jag inte nådig.

Nu mot frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar