torsdag, september 27

Trotsig tvååring

fick sitta i bilen med mamma idag.
Ibland går det inte som man vill. Och idag gick det inte som Ivan ville.

Zumba ikväll.
Tänkte först inte gå men nu känner jag mig väääldigt sugen på lite egentid. En timme. En timme att bara tänka på mig själv. Skönt. Dessutom kanske endorfinerna (eller va de där träningsprylssakerna i hjärnan heter) får mig på lite bättre humör.
Hoppas jag ialf.
Var på vippen att bryta sönder Bilar DVDn idag efter tusende titten men fick räkna till tusen och behärska mig.
Får se hur det går för mina vader på dansen, de blir som stenhårda direkt när jag gör något. Funderar på om det kan vara vätskebrist så har vattenladdat sen igår. En liter nu på morgonen och så ska jag fortsätta dricka ordentligt under dagen. Nånting måste det ju vara. Kunde knappt röra på fötterna under första delen av Shbampasset, tänkte att det kunde bero på mina gamla slitna skor så ska prova igen ikväll med samma skor men med mer vätska i kroppen och se om det går bättre.
Skulle ju kunna vara min stela otränade lekamen som ställer till det också men då borde väl inte musklerna vara på helspänn? Jag har ialla fall noll koll så testar med vatten den här gången.

Riktigt höstväder ute nu. Kallt så in i bomben, iofs nån plusgrad men kroppen har väl inte riktigt vant sig än. Fingrarna är stenhårda och tårna iskalla. Ser inte framemot vintern.
Kanske kan få igen min vinterjacka i år =) Om jag får ner boobarna en storlek eller två. Amningen är så gott som slut så jag hoppas med lite träning och mjölkfrihet att de ska få plats i jackan.
Har ingen lust att investera i en ny jacka....och är det så att jag inte går ner så får jag väl gå med jackan öppen. Det kallas att skylla sig själv =)

Nu på med myssockarna (tack svärmor) och få upp lite värme.

Nu tjurar Ivan för att han inte får stå i kylen. Är nog viltajm för unge herrn. Tror inte att han är riktigt kry eller så är det treårstrotsen som börjar komma in. Börjar tro att det finns en trotsperiod för varje månad.
Septembertrotsen, kännetecknas av tjureri på affär och vägran att ta på kläder *ler*
Fanny är inte heller så förtjust i mössa och vantar men hon kan inte riktigt slita av sig allt så fort man har satt på det.
Hujja kommer ihåg hur krångligt det var med Ivan när han var kring året och man skulle ha på honom ytterkläder, man fick använda både armar och ben för att få på honom kläderna.
Ser inte framemot det. Nu är ju Fanny i stort sett försvarslös när mamma kommer och ska klä på henne ;) Det gillar vi skarpt.

Mmmm nu sover lillen så det blir lite vanlig teve. Inga Bilar. Mmmmm...
Funderar seriöst på att investera i en teve och sätta den i rummet därnere så jag slipper se Bilar. Men det är nog lite för långt att gå i kampen för en mer rättvis fördelning av tevetiden. Bättre då kanske att låta honom skrika en halvtimme eller två för att teven är avstängd. Förstår att föräldrar till databeroende ungar är frustrerade, min son är två och han är beroende av Bilar.

"My name is Ivan and Im a "Cars"oholic"

1 kommentar:

  1. Köp en bärbar dvd B)
    Noa vill nästan alltid hellre kolla film på den än på tv:n.
    Skönt för då får jag tv:n för mig själv, dessutom kan man ha den bredvid om man känner sig lat, eller vill man ha lugn och ro så sätter man den i sovrummet/ungens rum.

    SvaraRadera