söndag, september 30

Nyhetens behag

Verkar vara lite extra taggad till träning, idag har jag en väldigt mysig träningsvärk i magen efter CX passet igår. Inte helt död som jag trodde efter svettfloderna, men det känns skönt.
Var nog ett bra tag sen jag hade träningsvärk i magområdet *ler*

Trots att det egentligen är vilodag idag så känner jag mig lite sugen på eftermiddagsträning...det är ett Bodybalancepass idag som jag hade velat prova på. Men borde nog vila idag, det blev ju dubbla pass igår och det verkar bli dubbla pass imorgon...bara EN person som anmält sig till Zumban så vet inte om jag ska gå på den men det är ett CX pass före så man kanske kan gå på den och sen se om det trillar in lite folk på Zumbapasset...Det brukar trilla in lite folk som inte bokat så man kanske slipper vara ensam. Jag hatar verkligen att se hur kass jag är på att dansa så om det är lite mer folk så slipper man se sig själv i spegeln *skrattar*
Hmmmm...det är ju ett CX pass idag också.....*sugen*

Sen när har jag varit sugen på att gå och träna???
Känns ialf jävligt bra!
Måste vara nyhetens behag eller så är det snåltarmen som fixar träningssuget. Men det är jättekul med pass, man får en ordentlig genomgång och det är tidsbestämt. Det är inte som att sitta vid maskiner och pumpa utan man vet att det är en viss tid och sen är man klar. Man tar en dusch och känner sig nöjd med sig själv.
Passen är dessutom roliga med bra musik och man känner sig inte utanför, det är inte bara "snygga smala brudar" som tränar. Det är alla varianter och även jag som inte har mycket till taktkänsla kan hänga med någorlunda. Och hänger man inte med så behöver man inte skämmas för det är många som inte hänger med.
Verkligen kul träning. Synd bara att det är uppe på stan och att det är så pass dyrt. Men iofs 400 kronor i månaden är inte så farligt om man går ofta och dessutom när det är roligt och man får en bra känsla efteråt. Och en till grej, duscharna var riktigt fräscha så t.o.m. jag tyckte det var okej. Lite kasst tryck bara (och för de som har ångest för att duscha med andra, det är toooomt i duschen, de flesta far hem och duschar. Helst på eftermiddagspassen)

Idag blir det kräftor med gubben och mys. Fick en mumsig paella igår som får bli lunch idag också. Kunde äta lite citronfromage igår också utan skuldkänslor. Idag blir det dock ingen efterrätt, räcker med kräftmums. Blir mycket fisk nu men det är ju så vansinnigt gott. Och bra för ungarna och oss.
Ska försöka ha en veggodag i veckan, blir grönsakssoppa i veckan.

Nu surfa vidare och fundulera på om man har "tid" att träna idag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar