torsdag, september 20

Borta bra men hemma bäst

Nu har vi kommit hem, Rikard har farit iväg på kurs idag. Tur att det var i Kiruna ialla fall så han får sova hemma.
Kidsen som sovit lite halvdåligt hela tiden i Boden drog en ordentlig sovnatt förra natten.
Fanny däckade före sju trots långsovning i bilen och efter en matning vid tiotiden så sov hon hela natten till halv sex utan avbrott.
Ivan gick självmant ner till sin säng, efter obligatorisk Keno förstås, och var helnöjd att få ligga i egen säng igen och sov hela natten tills han vaknade vid halv sju.
Måste vara det underbara hemmet som gör det.
Jag är dock fortfarande trött, börjar fundera på om jag har brist på något.
Köpt en massa grönt så det blir gröna tillskott till maten idag. Träningskort ska inhandlas nästa vecka, blir månadsbetalning , finns inte i budgeten att köpa årskort just nu. Men tänker som så att motivationen blir dubbelt så bra om man ser hur mycket pengar det kostar. 400 spänn i månaden är saftigt. Ser det som att ungarna investerar i mammas välbefinnande (snor med andra ord från deras barnbidrag) och egentid för mamma innebär nog mer kvalité i ungarnas tid med mig.
Jag behöver verkligen komma ut och träna.
Nån ny Tshirt ska också inhandlas men annars får jag dras med mina gamla kläder. Nå gamla shorts ska jag väl kunna gräva fram. Det är ju ingen modevisning man går på heller, även om vissa verkar tro det.

Får försöka komma över min duscha i offentliga utrymmen - fobi bara. Urk. Hatar att duscha i offentliga duschar. Hade gymkort på sportsclub och tänkte att de här duscharna är ju fräscha men efter ett par gånger så står jag i duschen och vad ser jag? En tjej som står och rakar sina intima delar i duschen. UUUUUSCH!
Jag är inte så känslig men då höll jag på att kräkas. Vad får en att raka sig i en dusch som ska användas av andra som man inte känner? Visst tvätta sig efter ett pass måste man ju men va fan raka sig??!?! Det kan man väl göra hemma???
Usch.
Men ska försöka komma över det där. Nån stackare blir säkert äcklad av mig också så det väger väl upp. Jag ser nagelsvamp och vårtor överallt hos folk när jag ska duscha offentligt. (Jag är konstig jag vet) Men ska man gå ofta så är det väl lika bra att vänja sig vid att duscha där. Helst om man ska betala 400 spänn i månaden ;) (snåla in på vattnet hemma hehe)

På tisdag börjar babyrytmiken, Fanny är dessutom helt tokig nu för tiden och älskar att hoppa i famnen och härja runt så hon kommer säkert tycka det är roligt. Hon älskar också när man sjunger för henne, det gjorde inte Ivan så mycket. Nu får man inte ens sjunga för Ivan. Han ska bara lyssna på såna däringa proffs, mammsen duger inte längre.

Nu ska lunchen förberedas. Salladen fixas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar