måndag, september 17

Känner mig allmänt sunkig

Är det för att det regnar ute och är allmänt trist väder som man helt plötsligt känner sig lite blaskig?
Sådär allmänt sunkig.
Tar på mig mysdress och pöser ut åt alla håll och kanter.
Håret känns trist och tråkigt och jag orkar inte sätta på mig något smink.

Då sätter jag mig och läser GlossyMag.
Och så tänker jag, hmm kanske man skulle köpa lite ricinolja. Jag behöver ju alltid lite piff i håret, inte för att det ska växa mer men för att det jag har kanske ska få lite bättre kvalitet. Har märkt att håret blivit vääldigt långt under mammaledigheten. Det växer helt enkelt som ogräs. Skulle så stort boka tid till frissa här i Boden när jag en gång var här men det har inte blivit av. Får väl ta fram saxen när jag kommer hem och kapa lite.

- Använd balsam och inpackningar för att boosta och ge ditt hår fukt – men bara på längderna. Om du använder produkterna ända ner i hårbotten kan det istället tynga ner håret och eventuellt också får det att se smutsigt ut

Det var faktiskt ett bra tips, tycker mitt hår alltid blivit så fett efter att jag använt balsam eller inpackningar men nu när jag bara kör på längderna så blir det mycket bättre.

- Ricinolja är ett gammalt knep för att få håret att växa fortare. Ska enligt ryktet masseras in i hårbotten några gånger i veckan i ca 30 minuter. När du ska tvätta bort det så börja med att shamponera UTAN att först blöta håret. Tänk på att du nog måste shamponera 2-3 gånger innan du får ur all Ricinolja. Finns på apotek för ca. 50 kr

- Slit inte i ditt hår med en  borste eller liknande när det är vått. Ett blött hår är väldigt känsligt och ska helst inte kammas alls

Ska dessutom pallra mig upp på stan och köpa mig en ögonbrynsfärg, det var ju hur skönt som helst att ha färdigmålade ögonbryn varje dag. Bekväma Elin tyckte det var suveränt. Dock ska jag inte ha brunsvart den här gången utan det får bli en ljusare nyans.

Snart kommer nästa Glossybox och jag har knappt hunnit använda det jag fick i förra. Men snart åker vi hem och då ska det sminkas och putsas och fejas.
No more sunktant. Ialf inte varje dag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar