fredag, september 21

Jag är så jävla trött

Hela tiden, det spelar egentligen ingen roll om ungarna sover eller inte. Jag är trött likväl om jag kliver upp fyra eller sex. Om jag lägger mig åtta eller tio. Det spelar ingen roll.
Jag kan helt seriöst somna sittandes om jag inte har något för händerna så om det blir en lugn stund så måste jag ha något att göra. Om pigan kryper runt på golvet så kan jag inte lägga mig bredvid henne för då somnar jag direkt. Känns inte direkt säkert.
Då är det bra med en smartphone. Fotar ungarna, surfar och kollar mejlen tusen ggr om dagen mest för att inte somna.
Vet inte om jag sover dåligt när jag väl sover eller om det är något annat. Åker vi till Ica och handlar så hinner jag däcka av i bilen. Helt sjukt.
Och det kan inte vara stora mörka hösten för vi har inte hunnit ha så många dagar av den och jag har varit trött i veckor. Först tänkte jag att det är för att jag är småbarnsförälder och får kliva upp i tid och otid men jag är trött även om jag får sova en full natt. Så det spelar ingen roll. Jag kan ju lika gärna vara vaken hela nätterna det gör varken från eller till. Är som en zombie ialla fall.
Jag är så trött.
Därför jag sitter här. Pigan tyckte det var dags att kliva upp, bara det att nu är hon relativt nöjd med att krypa runt på golvet och om jag ska sitta och hålla henne sällskap utan att somna så måste jag göra nånting. Och helst nånting som inte väcker hela huset så då blir det datorn.
Jag måste ju hålla mig vaken och jag tänker inte vänja henne vid att åka vagn alla tider på dygnet för då är det alltid vagn som gäller för att få henne lugn. Nej nej den björntjänsten tänker jag inte göra mig själv. Traska ut med vagnen i 2 grader och snöfritt är ju helt ok men att traska ut med vagnen i 25 minus och snö är ingen höjdare.
Jag har ingen hund så jag tänker INTE traska ut i väderlekar jag inte ids traska ut i ;)

Men men.
Får jobba på att hålla mig vaken här.
Det läskiga är att ungarna kan hojta hur mycket de vill. Jag kanske vaknar till men om jag inte kliver upp på studs så somnar jag om lika fort igen. Trött.
Hela tiden trött.
Fortsätter det såhär utan att det blir någon förbättring så lägger jag in mig på klinik eller nåt. Det kan ju inte vara normalt.

Får hålla mig vaken tills Rikard kliver upp ialf. Sen ska jag äntligen få mig en dusch, det blev ingen igår. Jag var för trött och orkade inte duscha på kvällen när han kom hem. Försummar min personliga hygien nu också tydligen.
Och det skiter jag i.
*gäsp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar