tisdag, augusti 28

Shopping =)

Jag och mor har suttit och shoppat här på morgonen och givetvis hittade jag något rosa åt pigan.
Jag är en rosatok så stackars Fanny blir bombarderad, hittade lite fint åt Ivan också men tänkte handla åt lilleman på affären så han får välja lite själv.
Snowbaggie suit - Graphite flowerHan är väldigt noga ibland med sina kläder och det är roligt att se när han lyser upp om han hittar något plagg han tycker om. Ofta försöker jag styra honom lite, om det är byxor han behöver så försöker jag få honom att titta på det och inte tröjor, inte färgvalet. Helst ser jag ju honom i färggranna kläder så försöker hålla honom undan från svart och sånt men vill han ha så vill han ha. Jag är bara glad att han får välja lite själv. Då är det lättare att ta på honom dem också. Annars får man böka och kämpa med kläderna.

Pigan fick sig en overall till vintern, resten ska vi handla i Boden hade vi tänkt. Ivan behöver ett nytt regnställ om vi ska vara hela september i Boden. Snön brukar inte komma så tidigt där men däremot kan ordentliga regnkläder behövas.
Var igår på Intersport och shoppade ett regnställ åt mamma, kan inte köpa på damavdelningen för då får inte mjölksäckarna plats. Kul att damkläder inte är till för kvinnfolk med tissar. Alla kvinnor är inte plankor. Jag är ju plufsig annars men jag får igen jackorna ända till boobsen och sen är det stopp så annars passar de ju. Nu får jag gå med jacka som sitter bra över bröstet och som en säck annars men jag får gå torr ialla fall.
Man tager det som passar.
Fick mig en ny sportbehå också, fanns stayinplace upp till G kupa och den satt lite tight över brösten men var riktigt bekväm. Jag vill att brösten ska sitta ordentligt på plats då blir det mycket skönare om man ska röra på sig.
Det blir träningskort till oktober på enerqi. Älskar dans och musik så det ska bli kul att få gå på lite pass. Vet inte hur det ser ut där annars men hört att passen ska vara jättekul och dessutom är de på bra tider. (bra tid : när Rikard är hemma och kan ta kidsen) Får försöka promma lite extra i Boden så man kanske får upp lite flås. Stoppa Fanny i vagnen och hetsgå lite. Springa, näää. Fyyyy.

Men fick faktiskt sova rätt bra inatt. Somnade vid halv elva och pigan vaknade till vid tolv. Fick henne att somna efter en liten stund och då sov hon till halv sex. Ivan sov gott från halv åtta till tre då han vaknade till lite lätt och ville ha tutten men sen var det sovning till strax efter sex. Så mamma är rätt nöjd med flera timmars sömn =) Underbart. Man märker direkt på humöret att man fått sova lite mer.
Nu ska jag passa på att vila några minuter medan pigan sover och Ivan är på dagis. Skulle behöva duscha men det kan jag göra när hon är vaken. Tack och lov för gåstol. Ställer in henne bredvid mig på toaletten så hon ser mig hela tiden då håller hon sig nöjd ett tag och mamma hinner ta hand om sin personliga hygien.

*viiiila nu*

1 kommentar:

  1. Heej!

    Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

    SvaraRadera