fredag, juni 15

Förtvivlad

Jag har så ont just nu, det är värre än när jag for in på lassa i tisdags.
Inatt svällde jag upp som en ballong, reaktion mot salvan jag fick. Har ju aldrig heller ätit den penicillinsort jag fick heller så kanske inte fungerar.
Jag mår med andra ord piss och är våldsamt less. Fick tack och lov i mig lite mat igår så en vaknatt och ingen frukost känns inte så hemskt. Men varje gång nån av ungarna låter så skär det i öronen och Ivan försöker prata med mig hela tiden. Just nu hade det varit skönt om gubben kunde komma hem.
Veckovila my ass.
Kommer hem tidigt, ska bara ut en kort sväng my ass.
Just nu gör det så ont att jag bara vill köra in en virknål och ta kål på trumhinnan.
Var det inte bättre förr? Så varför tar de inte hål på hinnorna? Just nu känns det som att jag kan skippa hörseln på vänster öra om jag bara slipper smärtan. Ta bort örat och allt helt och hållet. Jag hade just nu bara varit lättad.
Ont så in i helvete och en skrikig Ivan och en Fanny som blev vaccinerad igår (kinkig idag) är inte en bra kombination.
Andas och försöker fokusera.
Dessutom kan jag inte riktigt gå, känner mig som ett fyllo. Det snurrar och svajar i världen och ingenting hjälper. Nu har jag iofs bara 38 i feber men det går inte ner. Fryser och snurrar och är allmänt kasst.
Försöker fokusera på annat men att leka med Ivan är inget man gör just nu.
Vill helst inte prata heller för min egen röst skär in i hjärnan.
Suck.

Verkar som att det bara är gnäll här nu för tiden, iofs så är jag faktiskt sjuk och ni behöver inte läsa.

Ringde vårdcentralen idag.
Fick tid att bli uppringd 7.50 och de ringde faktiskt innan det. Och hon, Anette tror jag hon hette, lät riktigt trevlig och gav mig en tid 10.20. Hon höll med om att penicillinet borde ha verkat vid det här laget och det borde inte ha blivit sämre. Så fick en tid.
Hörde knappt vad hon sa med ett öra och två skrikiga barn men det gick.
Måste fara upp i god tid, jag är lite seg. Tänk dig ett fyllo som ska springa =) nej det får bli tidigt. Rikard pratade om att komma hem tio. Då får han nog komma till lasarettet, det är ALLTID kö till kassorna när jag ska in och man måste ju dit först och betala. Så åker nog med kidsen dit och så får Rikard komma och ta dem.
Suck.
Varför blir jag sjuk när det är stopp på LKAB?
Iofs det har ju egentligen inte med LKAB att göra utan det har väl med karlns arbetsmoral att göra. Han måste ju inte vara på jobbet. Han hade kunnat ta sin veckovila som han egentligen ska göra. Men vill man jobba så vill man.
Bitterfitta här tydligen.
Prova själv ha öroninflammation som inget hjälper mot. (inget jag har ialf) Röda veckan. En skrikig Ivan som gärna klänger och skriker i ansiktet på en och tar man bort honom så skriker han ännu mer. Okej skriker, han hojtar och pratar extremt högt. En Fanny som är nyvaccinerad. Feber. Inte sovit mer än två, tre timmar på tre nätter.Ont i ja..i stort sett hela jäkla huvudet och se hur glad och trevlig ni är.
Jag är inte glad och trevlig idag. Så ja jag är bitter och spyr galla lite grann.
Duscha? Nej det tänker jag inte göra. Inget får röra i mitt huvud. Ingenting. *morr*

Nu måste jag börja klä på Ivan för jag antar att han ska sätta sig på tvären idag. Just idag av alla dagar.
För jag litar inte på att Rikard kommer i tid. Och i tid för honom är nog något helt annat för mig just idag. Det går som sagt väääldigt segt. Vill gärna inte röra på mig alls.

Nu så. Färdiggnälld. För stunden ialf.
Kan hända att nästa inlägg är same same.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar