söndag, juni 17

irriterad på kommentarer som vissa skriver.

"Mycket värre med alla barnvagnar som tar upp hela trottoaren, hela gången i butiken, all plats på caféet än enstaka killar och tjejer faktiskt som bufflar sig fram. Det gör så himla ont att bli påkörd av en barnvagn rakt över hälsenan. Numera har jag börjat sparka tillbaka på barnvagnen. Mitt feministiska självförsvar fungerar både mot våldtäktsmän och mot egoistiska mammor som tror att de kan göra som de vill när de kör barnvagn."

Kommentar på en blogg.

Lycka till med att sparka på min vagn. Om jag nu råkar köra in i någon, vilket jag faktiskt än inte lyckats med och den personen skulle sparka på min vagn så får den personen en rak höger.
Man kör inte in i andra med flit utan det är nog en olycka och då ber man väl om ursäkt. Om personen man kör in i svarar direkt med att sparka på vagnen skulle jag bli fly förbannad.
För att inte tala om vad Rikard skulle bli.

Sen att man tar mycket plats med barnvagnen, ja det gör man för allt är så jäkla litet. Trottoarerna är smala och man vill inte gå på vägen med barnvagnen. På caféer försöker man alltid ställa vagnen så den är minst i vägen för andra. Vissa caféer (typ "gamla" Safari" i Kiruna) undviker jag eftersom det finns dåligt med plats för barnvagnen och är det mycket folk så brukar jag försöka undvika fik helt och hållet.
Jag tror inte att mammor är ego utan jag tror snarare att platserna inte är "barnvagnsanpassade" och det kan man inte begära heller. Men alla måste visa hänsyn.
Tar upp hela gången i butiken?? Please. Får man inte gå och handla med barnvagnen nu heller? vissa gångar är väldigt smala och jag som har enkelvagn kommer knappt fram. Tänk då om man har en syskonvagn?? Lycka till att ta sig fram då.
Troligen har personen som skrivit kommentaren inga ungar och behöver inte manövrera vagn överallt. Annars hade jag gladeligen sparkat på hennes vagn och sen viljat se hur hon reagerar.

Hade jag fått idiotkommentarer som Lady D i min blogg så hade jag fått psykbryt, tagit reda på deras hemadress och gett dem en smäll på käften.

1 kommentar: