torsdag, juni 14

Sjuk och allmänt ynklig

det är jobbigt att vara sjuk.
det är extremt jobbigt att vara sjuk med småbarn.

Man kan inte bara lägga sig i soffan och tycka synd om sig själv som man egentligen vill göra.
Ivan är på dagis och pigan ligger och jollrar här bredvid. Det är mysigt med småbarn men inte när man är sjuk.
Verkar ta lite tid för penicillinet att verka. Han sa två tre dagar sen skulle det kännas bättre.
Hade kring 40 graders feber inatt och var allmänt kass. Somna gick inte förrän efter två och örat inte värkte så extremt. Sen var det upp igen vid fyra. Och sen vila till fem när pigan vaknade. Så drygt två timmars sömn. Det spränger och svider. Bultar och trycker. Just nu är det mer sprängande. Man vill bara köra in något i örat för det gör så jäkla ont.
Kan det hända att en insekt krupit in dit och byggt bo? Nu håller den ialla fall på att äta upp min hjärna. Känns det som.
Helvete.

Nåväl, Rikard har inte semester än och jag ska inte tatuera mig förrän nästa vecka så jag hinner precis äta upp den här penicillinkuren.

Jag hör typ nada så om jag inte svarar i telefonen så vet ni varför. Den lilla hörsel jag har på andra örat överskuggas av intensiv smärta och barnjoller...så kan det va.

Jag lider och tycker synd om mig själv.
Det är jääättesynd om mig.

Imorgon är det nog bättre. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar