torsdag, december 8

Tjolahopp, MVC kontroll och julfest

Kontroll i måndags hos Åsa, hon hade med sig en student den här gången. Bra att det utbildar sig fler barnmorskor, kan inte tänka mig att det är så kul att jobba i Kiruna när vi inte har BB men det behövs ialla fall. Trevlig var hon också.
Ett kilo plus totalt. Fick till och med lite beröm för att jag har varit så duktig.

Känner mig döskyldig eftersom jag inte alls varit duktig, jag har ätit skräpmat, jag älskar Snickersglass och Julmust. Jag har inte alls varit duktig vill jag erkänna men gör inte det utan jag spinner som en katt i solskenet och tar åt mig av det oförtjänta berömmet.

Bebisens hjärtljud var bara 128, så lågt har Ivan aldrig legat. Men är det över 110 så var det okej. Babyn sparkar och lever loppan där, inte lika mycket som tidigare men det är klart det börjar ju bli trångt!
Magen växer precis som den ska och när hon jämförde så var magen exakt lika stor som med Ivan. Lite häftigt. Den ligger med huvudet ner och redo för avfärd. Nu blir det lite tätare kontroller, två veckor mellan innan förlossningen så bebben blir noga kontrollerad. Jag försöker själv också känna så att den rör sig några gånger per dag så man vet att den har det bra därinne. Man kan inte göra så mycket mer än så.
Men allt var ialla fall frid och fröjd. Beröm och lovord är alltid trevligt, även om man inte förtjänar det ;) Ett kilo är ju faktiskt ganska lite, jag behöver som sagt inga fler extra kilon. Behöver snarare tappa några.

Snart kommer Andreas och familjen upp, ska bli superkul att träffa dem.

Åhå nu vaknar en liten där nere.
Fem över sju, han är duktig på att hålla tiderna ;)

På söndag är det julfest för de små på Petsamo, LKAB fixar lite bus och skoj för barnen. Ska bli kul att se hur Ivan reagerar. Annars kan man ju alltid åka hem om det blir skrik och panik.

Hupp hupp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar