torsdag, december 8

Blir lite irriterad på folk som blir irriterade på att andra gnäller...

eller skriver om att de mår dåligt eller känner sig tjocka eller vad som helst.

Ska man bara skriva när man mår finemang?
Ska man bara prata om när man mår bra och allt är frid och fröjd?

Visst kan jag hålla med om att det blir för mycket ibland. Man ska inte gräva ner sig totalt och bara sura och gnälla hela dagarna. Men om man behöver få ur sig lite skit, varför inte då skriva lite grann eller ringa, gå förbi en god vän och häva ur sig allting?
Jag försöker att inte gnälla jämt och ständigt men vissa dagar behöver man få gnälla lite. Oftast är det väl karlstackarn som får höra men ibland ringer man till någon och gnäller av sig lite. Det tycker inte jag är så farligt. Men det verkar som att man inte ska visa att man har en dålig dag.

Tycker absolut inte att man ska gnälla på sina små, de kan ju faktiskt inte veta att du torkat där tusen gånger och att du inte vill att de ska grisa mer eller vad det nu kan vara. Jag ska kanske inte säga så mycket, Ivan är som sagt en väldigt lättsam unge, för det mesta, kan inte säga att jag förstår när någon berättar om kolikbebisar eller barn som vägrar att äta m.m. Men jag blir inte irriterad på om någon behöver gnälla av sig. Jag säger inte åt dem att gaska upp dig för fan och ta dig i kragen.

Nu har jag faktiskt inte fått skäll eller något sånt för att jag har gnällt, utan det här var mer allmänt. Bara pladder om bluttanblä och ingenting.

Sitter och morgonsurfar och läser lite på familjeliv där andra tycker sig ha rätt att klanka ner på mammor som tycker det är jobbigt med amning (alla tycker inte det är mysigt med en baby som ska snaska tisse hela tiden, sluta tracka) eller att det är svårt, hemskt med en kolikbebis som aldrig sover. Hatar när folk skriver att personen är en dålig mamma för att man inte tycker det är det underbaraste som finns när en baby är uppe och skriker hela nätterna eller knappt sover alls. Om man inte känner personen i fråga så kan man inte uttala sig om det.
Jag kan absolut inte uttala mig om hur en annan mamma har det, jag kan ge tips och råd kanske men varför trycka ner någon annan bara för att de inte har det på samma sätt som en själv?
Alla har inte ungar som sover hela nätterna, alla kan inte amma och alla vill inte amma.
Det är olika för alla. Sen har väl inte amning något att göra med om man är en dålig förälder eller inte?
Inte konstigt folk blir deprimerade.

Inte konstigt mina inlägg blir så djävulusiskt långa när jag gnäller som jag gör.

Och ja jag gnäller.

Om du känner mig och vill gnälla av dig lite så är det helt okej att ringa eller komma förbi.
Jag slår på en kaffe eller tepanna så tar vi en gnälldag.
Jag kan till och med bjussa på lite bullar samtidigt och om du vill får du svulla bullar,julmust, cola eller whatever och ändå samtidigt gnälla om att du är tjock. Jag dömer inte, brukar givetvis själv gnälla om det när jag är på det humöret. Så här är det fritt fram, om det blir varje dag kanske jag vill ha en liten paus men lite gnälldagar och kaffesörpling är helt okej hos fru Fredriksson.

2 kommentarer:

  1. Åh jag vill komma på gnällfika hos dig!!! Vi gnäller så bra i hop ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag skulle också behöva en gnällfika ;)
    Jag kan ju kanske tyckas irritera mig på andra som gnäller över saker som JAG inte tycker är jobbiga..men det är inte riktigt det jag gör..men jag är väl bara så jäkla dålig på att uttrycka mig rätt. Tyvärr :( Som det jag skrev i min blogg..men det jag ville komma fram till är att när jag läser om andra som gnäller för nåt som jag hade tyckt var uunderbart när Noa var bebis (det med sovning tex).
    Jag blir mest bara ledsen och..avundsjuk..ja än idag kan jag bli avundsjuk på andra som har bebisar som är så lätta och sover bra. (oftast såna jag inte känner..) och ibland mår jag inte så bra och då blir det ännu värre.. och på tal om det jag skrev så mindes jag inte ens att jag skrivit det dagen efter :O när jag fick kommentarer så undrade jag hur alla kunde kommentera sånt som jag bara TÄNKT..(jag skrev ju på natten när jag var ledsen..)
    så jag kan ju förstå att folk kan bli irriterade på mig (flera som blivit det efter det där vet jag) men det är liksom inte meningen att göra någon arg..eller att "attackera" nån specifik person :(

    SvaraRadera