onsdag, december 7

Virksugen! =)

Stora boken om virkning (kartonnage)

Beställt en bok, får den i julklapp av gubben.
Det finns mönster på nätet men det är så mycket skräp. Mönster som inte blir bra, mönster som jag inte förstår. Så det kan vara bra med en bok så jag lär mig lite bättre. (Bilden är stulen från Bokus, som jag beställt boken från)

Finns så mycket amigurumis på nätet och jag har faktiskt ingen lust att virka såna. Inte än ialla fall, det kanske ändrar sig. Jag vill inte ha en massa nallar och tjafs liggande, vi har nog med sånt. Men det är mest de mönster som finns på nätet som är någorlunda enkla att göra. Jag måste bli bättre på virkning innan jag kan klara av vissa mönster. Övning övning övning.
Men nu är jag sådär våldsamt virksugen och jag vet inte riktigt vad jag ska virka. Håller på med mormorsrutor men efter fyra fem stycken på en dag så vill man gärna göra något annat. Torgvantar gick ju uppenbarligen inte så bra ;) Ska göra ett par åt gubben dock eftersom de blev rätt grova och han behöver lite rejälare grejer.


Håller på att äta mat från frysen, vi har knökfullt, men jag vet inte vad man ska laga. Vi har hur mycket mat som helst och det är säkert därför man får hjärnsläpp.... Idag blir det rökt fisk och mos, Ivan får fiskpinnar. Visst fiskpinnar är inte så nyttigt det heller men rökt fisk känns lite onödigt till en ettåring. Så det blir fiskpinnar med romsås och mos.

Nu ska jag leta vidare efter något kul mönster i väntan på min bok.
Då blir det hårdträning!!!

Måste åka och köpa mer garn också, babygarn så man kan virka färdigt barnfilten ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar