söndag, augusti 14

Mmmmmmassage....

Hade varit dödsskönt med en massage, de har dessutom gravidmassage på Hälsokaskaden, var supernöjd sist jag var dit på massage så det blir nog att boka dit igen ;)
Börjat få sådär trevligt ont på ena sidan av svanken som jag hade med Ivan så det kan nog behövas en genomgång av min rultiga kropp =) Alla borde gå på massage ¨någon gång om året. Döskönt och faktiskt riktigt bra. Blev mycket bättre i ryggen förra gången jag var dit men det var ju strax innan jag började jobba i december så det var ett tag sen...
Men det var ju det att det kostar pengar. Har inte riktigt ett starkt pengaflöde just nu så känner att det får vänta kanske till nästa månad innan jag kan slösa pengar på mig själv.
Har slösat alldeles för mycket pengar nu på sistone. Och mammapenning är inte direkt saftigt. Kan inte sno av gubben, har nog plundrat hans börs nog för den här månaden ;)

Nu sover bägge mina gubbar, lillen var helt slut. Måste försöka få honom att gilla någon annan nalle, blev lite kris när han skulle sova lunch hos mor och far utan sin nalle. Tidigare har han kramat om vad som helst och somnat som en stock men nu är det bara den blåa som duger. Möjligen kan han nöja sig med giraffen men den blåa är bäst. Kanske man skulle köpa en liknande nalle i samma tyg och bearbeta honom lite grann..Hmm.

Snart öppnar gallerian i Kiruna. HM, Ur & Penn och en massa roligt. Ska bli trevligt med lite mer liv i stan. Och HM är ju suveränt för hela familjen, de har riktigt fina barnkläder där också. Jag hoppas på lite mammakläder så jag kan köpa någon bättre tröja till vintern. Kommer ha det svårt att få plats i mina vinterkläder, börjar ju redan nu bli rejält rund. Ingen viktuppgång än, tack och lov. Men den brukar komma mot slutet.
Ultraljud igen nu på fredag så då får man äntligen veta lite mer exakt vilket datum lillen kommer. Ska inte kolla vad det blir. Surprise.
Ska ta kontakt med dagistanten också och se när och om vi får dagisplats. Pratade med en bekant som sökt och fått plats i januari. Så kanske januari för Ivan också. Hade ju varit ypperligt om man fick plats innan men det blir troligen tidigast i januari och då blir det bara några timmar eftersom jag kommer förhoppningsvis vara mammaledig.
Det är mycket krångel med ungar när de börjar bli äldre.
Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer.

Har, hemskt nog, inte samma sug efter den här babyn som Ivan. Kanske för att man inte hunnit fundera på det lika mycket. Var dessutom sjukskriven sista tiden Ivan låg i magen så hade väl lite extra tid att fundera.
Sparkarna börjar bli hårdare. Rikard känner de mycket bättre nu. Var väl nån vecka sen det började bli ordentliga sparkar. Nu bultar det på ganska regelbundet. Längtar tills de STOOORA sparkarna kommer. Bättre med massor med hårda sparkar så man vet att lillen lever och mår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar