söndag, juli 24

Morgon morgon alla glada !

Idag är det söndag, inte för att dagarna är så viktiga när man är mamma ledig och inte har bebben på dagis. Men söndag är det likväl.
Var nyfiken på om det har hänt något i världen och spanade lite på nyheterna igår, givetvis händer det bara saker i Norge så då zappade man vidare. Det är hemskt givetvis, men lite nyfiken på resten av världen var man också.

Amy Winehouse har knoppat in. Var egentligen inte oväntat om man festar/knarkar som hon gjorde. Trist att bara bli 27 år gammal. Jag blir 27 i januari och har förhoppningsvis många år kvar *ta i trä*

Klippt pojkens hår, inte alls rakt eller någon snygg frisyr. Han är ett, han kan inte klaga. Tur att han har lockigt hår så det krullar sig ändå så även om det blir snett så syns det inte. Tänk att jag skulle få en unge. Är lite svartsjuk när man ser storlockarna i nacken på lillen. Får lite kärleksnovellsvibbar av pojkar med hår som lockar sig i nacken, nu är det dock lite avkortat så han får vänta ett bra tag med kärleksaffärer. Gärna tills han blir tonåring ialla fall ;)

Mangosalsan blir supergod igår och så enkel att göra.
Avokado, mango, röd chili, koriander, limejuice, tomat och rödlök. MUMS! Hacka ihop allt och smaska på! =D

Lite trist väder idag. 14 grader och lätt regn. Trist. Gubben sover efter nattskiftet på krogen. Han kom hem lite tidigare inatt så jag fick lite kramar innan vi somnade om. Lillen vaknade vid fyra och ville ha välling. Trodde han skulle klara en hel vecka med sömn från halv åtta till åtta men ack så fel jag hade. Tur så somnade han om direkt efter flaskan som han brukar och sov till halv åtta ialla fall.
Jag är en bortskämd mamma, det är inte ofta han har varit vaken på nätterna. Kan man ha sånt lyx två gånger på raken? Väntar mig "det värsta" med kolik och vaknätter på nästa. (Jag vet, det värsta är att barnet inte är friskt eller ännu värre att barnet inte skulle överleva men det har jag tänkt förtränga. Positivt tänkande, visualisering bla bla Mitt barn är friskt, mitt barn är friskt...)
Jag är inte bra på nattvak. Mamma är slö och trött på nätterna, skulle ha skaffat bebbe när man var tonåring, uppe halva nätterna och ändå kom man upp tidigt.

Nu har jag babblat nog.

Hejpa hej!!!

1 kommentar:

  1. Jag kan också tycka att det är lite "tråkigt" att omvärldsbevakningen (utanför Norge) nästan ställs in. Men INTE sporten inte, den sänds fortfarande, om än några kortare minuter under nyhetssändningen.
    Finns det inte viktigare saker som händer i världen utom Norge eller vilken spelare som gjorde vilket mål i vilken match?

    SvaraRadera