fredag, juli 15

Jag är en hemsk människa

som inte uppdaterar oftare.

Nu har det väl inte hänt så mycket heller men men...

Kirunafestivalen har kommit och gått, umgänge med lite sköna människor och en trött Elin. Trivsamt trivsamt.

Pajala marknad har varit, köpte en laddning med strumpor så det borde räcka nåt år tills nästa gång. Ivan fick en hel drös med Tshirts och strumpor. Nya skor till pojken blev också inhandlade, nog är det konstigt att de har bättre med sånt i Pajala än i Kiruna. Nåväl handlat blev det ialla fall.

Nu i veckan har vi haft svärmor på besök, arbetsbesök ;) hon har varit och tittat in på lite affärer och pratat med folk, men mest myst på med oss och pojken. Främst pojken då ;) hon måste ju passa på, det hinner nog bli september innan vi ses igen. Alltid roligt att ha svärmor på besök, lunchning och middag för fler är alltid mysigt och dessutom lite umgänge när det är så sällan man träffas. Man får vara glad att man har en underbar svärmor, i filmens värld verkar svärmödrar vara riktiga häxor så är glad att Rikard har en så fin mamma =)
Pysselproffs är hon dessutom också, blir alltid sugen på handarbete när hon varit här. Tänk om man var lite duktigare på sånt.....*önska*

Sushikväll med Elisabeth och Mattias fick vi också sista kvällen svärmor var här. Mycket roligare än tacokväll och det blev lite firande eftersom herr och fru Q ska plugga ihop till hösten. Bettan kom in på det hon ville läsa. Grattis Bettan! Härligt härligt.
Ja jag äter sushi fast jag är gravid, vad tror ni japaner äter när de är gravida? Nu åt jag faktiskt inga stora mängder tonfisk eller alger eftersom man tydligen ska undvika sånt. Blev väl mest räkor och lax. Fryst och rent så är inte alls orolig. Tycker det är värre med gravida som röker eller super än en mamma som fuskar lite med sushi.
Om det är någon som läser, hur gjorde ni när ni var gravida med mat och sånt? Var ni oroliga för att äta fel eller körde ni på som vanligt.

Hållt vikten stilla än så länge. Minskat lite efter invägning och ska försöka hålla nere den så gott det går. Jobbar på =)
Lite orolig inför ultraljudet men det är väl normalt....Jag har ju redan klämt ut en perfekt liten unge så borde väl kunna göra det igen. *positivt tänkande* ;)
Är fortfarande förbryllad över hur något så underbart och fint kunnat komma från mig. Han är verkligen helt fantastisk! Idag har han varit lite låg, mest myst i soffan och inte velat busa så mycket. Ingen feber men han verkar lite loj. Äter inte riktigt som han ska, brukar aldrig behöva truga i honom mat men idag har han varit lite kinkig och famnig. Ovanligt för att vara Ivan. Får se hur han mår imorgon. Redan klockan sju ville han i säng, annars brukar det vara vid åttatiden. Håller nästan tummarna för lite vattkoppor. Skulle ha kramats lite extra under marknadshelgen så han fått sig en smittdos. Skulle vara så skönt att ha det bortgjort!

Nu ska mamma sova lite, kommer vara svårt när mannen i huset är borta.

Hejpa hej.!

1 kommentar:

  1. Men OJ vad mycket att bolla och svara kring.
    Sushi äter jag inte, varken när jag är gravid eller ej ;-) Blä. Men jag tror som du att det är bättre att leva så nära som vanligt man kan. Inte stressa upp sig så mycket.
    Skönt är det att man inte stressar lika mycket med barn nr 2 :-)

    Då tänker jag att det är värre med de som är "tvärtom": Nu är jag ju gravid så jag får äta vad jag vill, äntligen.
    Efter 4 st 200 gr chokladkakor, 2 påsar chips, glass, godis, kakor, milkshake/vecka så har de dessutom mage att hävda att
    1) det är graviditeten (i sig) som gör att man går upp massor i vikt
    2) att de bara är svullna


    Väntar på vattkoppor här med. I slutet av inkubationstiden.

    Jag har inte heller hunniit blogga, har börjat jobba och varit halvdöd och supertrött. Ska försöka hitta ett system att hålla balansgången.

    SvaraRadera