tisdag, juni 7

Regn, regn, regn.

Förra veckan ringde jag ju till vårdcentralen och de skulle ringa upp.

Idag ringde de upp. I rätt tid men fel dag. Hon blev själv lite chockad och hade ingen aning om att samtalet var "gammalt". Så hon skulle kolla upp vad som hade gått snett. Jag är ju fixad så det är lugnt ;)

Regnat massor i morse och det vankas nog mer regn. Yr hade fel! Som vanligt för Kiruna, man kan egentligen aldrig lita på vädret..
Nåväl.

Ska iväg en sväng på jobbet idag, försökte smita in förra veckan. Två gånger men det var stängt. Halvdagar och röda dagar och sånt där har man inte riktigt koll på när man är hemma hela tiden.

Ska göra en rabarberpaj idag och en kreolsk grytvariant. Jag säger variant för jag gör inte som det står i receptet, jag använder bara lite kryddor och sånt från recept =) Blir bäst så ;)

Annars lugn dag, pojken har precis vaknat. Lagt honom åtta, han vaknar sju och vill ha välling och sen sov han vidare till nio. Behaglig morgon med andra ord. Mamma har hunnit ta medicinerna och ätit lite frukost. Så nu ska jag smälla på lillen och mig lite kläder och sen bär det av mot stan. Behöver handla lite mandelmassa också...baka baka baka baka....

Hejpa hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar