söndag, november 3

Träning är balsam för själen

Har varit lite nere på sistone men efter en vecka med rejäl träning, börjat köra hemma de dagar jag inte kommer iväg på gymmet.
Så det har blivit fyra träningspass hittills och idag blir det ett BodyBalancepass. Så skönt och ett härligt sätt att avsluta veckan på.
Måndag blir det nog vilodag, eller hemmaträning.
Fick en pilatesboll för ett bra tag sen men har inte riktigt kommit igång med den. Nu däremot kör jag efter Olgas bok och det funkar riktigt bra. Träningsvärk i armarna efter hemmaträning är rätt bra.
Och jag känner mig faktiskt gladare och piggare.

Dock väldigt trött. Kan bero på att jag är så extremt less på att gå hemma eller på dålig kost eller på vinterns ankomst, jag vet inte men trött är jag fortfarande. Det enda som får mig att bli lite pigg är träning och kaffe.

Ett kilo minus den här veckan också efter typ månader av stillhet. Har försökt börja med mellanmål och variera träningen lite mer. Inte minskat på något och faktiskt fikat lite här och där. Dock blev det julmust igår och idag ska vi på galej med ungarna så då lär det kanske bli en och annan chokladboll så lär väl bli plus igen men det händer något på vågen ialf. Det händer något. Siffrorna rör sig ialf. Att bara stå still är ingen höjdare.
Så nya tag igen nästa vecka. Och då fyller mamsen år så det blir faktiskt fika till helgen igen men det tar vi igen. Vi jobbar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar