torsdag, maj 30

Banoffee i solen



Idag blev det en glutenfri banoffeepaj. Aldrig gjort glutenfritt så det var nytt men det var ett väldigt enkelt recept som jag hittade på en sida som heter det glutenfria köket.

Jordgubbarna från Kvantum var supersöta och sådär pyttesmå. Supergott.
Dock kraschar min mage av all grädde och dessutom åt jag en bit gräddtårta hos Erica idag när vi var dit och firade Lukas ett år. Men det var det klart värt.

Insåg också att vi har ett getingbo under taket. Inte någon höjdare direkt, jag är rädd för alla småkryp...usch!

Härligt med sol men mindre härligt med 30 grader inomhus...trots öppen dörr och öppna vädringsluckor.
Men vi har varit ute i några timmar och myst i solen. Vindstilla och riktigt varmt så det blev middag utomhus idag. Fick inviga den nya vaxduken också. Impulsköp så mätte inget innan men när vi lade på duken så var den exakt! Så ögonmåttet är rätt bra ändå ;)

Nu ska jag dra och köpa lite kläder som jag hittade åt Fanny på fyndis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar