söndag, april 7

Söndag =)

Insåg att jag har missat lite träningspass här, 31/200 har det blivit hittills.
Dock är det väldigt lite och långt ifrån målet. Men sjukdomar och mammaplikter har kommit lite i vägen och det är väl så det ska vara när man är småbarnsförälder. Fått några prommisar med vagnen istället och kört lite Daglig Workout app så jag har inte varit helt overksam i alla fall.
Dock fuskar vi ganska ofta med go mat och annat gott. Åt en hel del Cheez Heartz igår och har även klämt en bulle idag när jag har bakat.
Men det går sakta åt rätt håll ialla fall. Jag stressar ju inte så farligt. Skulle ha minskat tio kilo till midsommar och jag har minskat nio hittills. Fast jag har utökat till fem kilo till nu men klarar jag tio så är jag väldigt nöjd. Jag skyndar långsamt. Bättre att förlora lite i taget än att stressa och kanske gå upp mycket igen.
Vill verkligen fokusera på en sundare livsstil. Får nog jobba lite mer på det ;)

Idag blir det hemmagjorda hampisar och strips. Gott. Och extra mumsigt efter att man varit och tränat. Man blir så pigg och glad av lite endorfiner. Imorgon blir det träningsfri dag och vi har väl tänkt försöka fara och hälsa på lite sköna folk. Sen på tisdag vankas det gympass igen på morgonen. Försöker att inte planera alltför mycket, Rikard har varit lite kass i magen och jag har precis frisknat till efter magsjukan så jag håller tummarna att barnen klarar sig undan.
Har ialf bokat in Shbam på onsdag och Balance på söndag. Det gäller ju att boka de pass man verkligen vill gå på för annars är det knökfullt, man kan ju avboka om man märker att man inte kommer iväg.
Blir nog inte mycket CX i veckan, passar på att gymma när farsan jobbar eftermiddag. Älskar morgonträning.

Nu pockar Fanny på lite uppmärksamhet.

Ha det bra !


Kopierar lite från Olgas blogg, älskar att läsa hennes inlägg man blir så peppad och taggad inför nästa träning! 

Måste dessutom rekommendera hennes bok som är super även om du fött barn för ett år sedan som jag har. 


Man behöver inte vara bra på precis allt.
Vi försöker ge oss på mycket men det är känt att om man jagar två kaniner så kommer du inte fånga en enda. Vi vill bli bra på så mycket men vi blir inte bäst på något. Vi kommer inte bli fokuserade på 6 saker som när vi blir fokuserade på ett par viktiga saker.
Vill du gå ner i vikt? Du måste hitta tiden kring det livet du har. Välj träning före TVn, planera maten och inte häng på ett café med andra mammor, du kanske ska stiga upp 1 t tidigare än vanligt?
Några tips:
- passen behöver inte vara långa, satsa istället på intensitet. Träna smartare , inte längre.
- du behöver inte äta broccoli om du inte gillar det, det finns andra grönsaker
- fokusera på det viktiga: vad är min plan? var vill jag vara om 1 år?nästa vecka?nästa månad?
- lär dig att säga nej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar