onsdag, april 10

Onsdag

Halva veckan har gått och det känns som att jag inte fått något gjort.
Låg magsjuk hela måndagen, kräktes och fick springa på toaletten hela dagen. Igår var jag så matt att jag orkade knappt något alls.
Några blommor har fått ny jord, dammsugning och tvätten är omhändertagen. Men annars har jag inte gjort så mycket.
Min älskade pappa kom förbi idag och tog hand om pigan så jag fick vara en sväng på gymmet. 32/200, så jäkla skönt. Lite mjölksyra i låren och ökning på alla maskiner. Vet att man egentligen borde köra med fria vikter men jag trivs verkligen med maskinerna. Mag/rygg brukar jag inte köra så mycket utan det tar jag hemma samt på CXpassen.
Har ialf ökat rejält på vikterna sedan jag började. Inte så bra koll på vad jag tar men ser alltid till att det är tungt och att jag inte orkar köra så många reps. Om jag orkar för många då har jag för lätta vikter.
Det blev en mil totalt på cykeln idag också. Känns som att cykel på gym är jääävligt mycket lättare än cykel annars, hade nog aldrig pallat i det tempot utomhus på en riktig cykel ;) Men det är bra uppvärmning före passet ialf. Borde egentligen börja köra på crosstrainern för att träna upp innan sommaren kommer och jag ska börja utomhus...men får så vansinnigt ont i fötterna av mina skor.
Har givetvis inte fått tummen ur och köpt nya. Men idag hade de rea på Team Sportia och jag har 1000 spänn i presentkort där så det ska shoppas!

Rikard köpte ett par skor förra sommaren och det är inte mycket de är använda och sulan har spruckit på bägge skorna. På exakt samma ställe ! Så vi ska ta med dem dit, känns som en solklar reklamation, ett par skor ska väl hålla längre än så. Slitaget är ju minimalt vilket man också ser på sulorna...dyra jäkla skor som sen inte håller.
Morr !
Fick ju även jag reklamera en sportbehå som fransade upp sig i bandet, trots tvättpåse och ingen tumlare. Men den har jag inte heller åkt till Intersport med, pratat med företaget som tillverkar och de sa att det bara var att åka in med den men även där gäller det att jag får tummen ur.

Nu ska jag försöka boka in mig på något pass inför imorgon kväll. Kommer nog vara rätt mör imorgon men det känns alltid bättre efter ett pass !

Nu ska jag sluta babbla och börja jobba.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar