tisdag, mars 12

Träning, viktminskning och musik

22,23/200

Var på dubbelpass igår och fick svettas rejält. Studsade runt så gott det gick, ibland blev det väl lite hur som haver men det var kul i alla fall.
När jag kom hem var jag helt mör. Men det var jäkligt skönt.
Idag blir det step. Konditionspass, får se hur det går för tanten med noll kondis. Puh.
Blir ju dösvettig av Zumban. Det enda jag inte gillar med step är den där jäkla brädan. Känns antingen som att den ska gå av eller att jag ska trampa fel och ramla.
Inte för att man skulle skada sig så värst mycket men mitt ego skulle nog bli rätt sårat. Pinsamt. Och jag som dessutom inte borde hålla på med sånt när jag har så kass koordination. Nåväl det är ju för ett gott syfte. Snart kommer det också ett nytt program till CXn, det var ju som på tiden för nu kan jag i stort sett hela programmet utantill. Konstigt att man inte blir less på musiken.

Les Mills ShBam 1-11

Men något jag saknar är Shbam, den var bra och dessutom roligare än Zumban. Kanske för att det var lättare att hänga med i stegen. Men tjejen som hade det verkar ha konstant sjukdom. Skulle nog gissa att hon har slutat. Men man får väl hoppas att det kommer tillbaka.

Nu ska jag ta hand dagens första bajsblöja. Jättekul.

Igår var det en brud med värsta lingonveckan som duschade på gymmet. Trevligt när det finns ett avlopp och tjejen i fråga ställer sig längst bort från det så vi andra får flytta på oss för att inte få trevligt på fötterna. URK! Borde inte vuxna människor ha lärt sig normalt hyfs. När jag hade lingonveckan så skippade jag faktiskt gymduschning de värsta dagarna. Vilket hon uppenbarligen inte brydde sig om. Man kan ju faktiskt använda tampong. USCH!

Nu har jag dessutom gått ner 8,5 kilo. 1,5 kilo kvar så har jag nått sommarens mål. Nu gäller det bara att kämpa!
Nästa vecka åker Rikard på hemvärnsövning då blir det bara nyttig mat (förutom två dagar då det blir korv stroganoff och fiskbullar. Ivanfavvisar)

Nu bajsblöja deluxe. Ännu mer urk!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar