onsdag, februari 6

Alldeles för mycket gnäll

Jag gnäller jämt. Känns det som ialla fall.
Ska absolut försöka bli bättre! Bättre humör och mindre gnäll.
Om man nu gnäller över något så får man väl se till att göra något åt det.

Får bli nya mantrat.
Sluta gnäll och gör något åt det istället.

Läste en blogg häromdagen när en mamma gnällde och gnällde och gnällde om sin nummer två. Åh jag får aldrig sova, jag är såååå trött, jag kommer aldrig ut ur huset, jag har gått upp så mycket i vikt, ungarna bara härjar, får inte ungen att ta flaska, kommer jag aldrig få komma ifrån....bla bla bla....
Och insåg att jag gnäller minst lika mycket och det är minst lika irriterande.
Om man är chockad när nummer ett kommit och inte får sova och gnäller, det är lite mer befogat. Allt är nytt och man hade ingen aning om hur det skulle bli. Men gnäller man efter att man fått nummer två, när man vet hur jobbigt det kan vara med småbarn så får man skylla sig själv. Det brukar ju som inte bli lättare när man skaffar barn nummer två...
Så jag ska jobba på att sluta vara så jävla gnällig!
Två underbara små monster, en karl som faktiskt gör saker hemma och jobbar på som bara den, råd att fara på gymmet och ta hand som sig själv, en mamma och pappa som mer än gärna hjälper till med barnvakt, underbara kompisar som ställer upp, ja vad mer kan man önska?

Egentligen det enda jag önskar är att jag skulle bli bättre på allt. Det är ju egentligen bara sig själv man kan förändra.
Nu ska vi ta ett steg i sänder och vi börjar med att sluta gnälla så mycket.

Så ni därute som känner er gnälliga, sluta med det! Börja relaxa lite och andas. Andas och sluta gnäll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar