tisdag, januari 8

Skoterkörkort

Vad är detta gnäll om skoterkortet?

Jag fick mina papper om att jag måste förnya redan i höstas.
Sen att man inte har fått pappren till rätt adress och bla bla.....

Om man innehar ett körkort har man väl en skyldighet att kontrollera när och om de ska förnyas.
Och har man verkligen inte hört alls att kortet ska förnyas? De som inte fått pappren kan ju knappast gnälla på Transportstyrelsen, om Transportstyrelsen använder sig av Skatteverket för att skicka ut förnyelsepappren så kan de väl inte göra så mycket mer.

Vad ska de göra? Gå hem till dig som har flyttat de senaste åren och fråga om du har kort och behöver förnya?

Släng ut en reklam på TV nästa gång så kanske folk får upp ögonen och ser till att förnya korten. För finns det inte på TV så finns det väl inte alls.
Själv tog jag god tid på mig och skickade först in pappren i december men jag hann i alla fall in med pappren i tid.

Du har ansvar för dina egna kort, du har tagit dig tid att ta kortet. Man kan inte förvänta sig att få allt serverat. Sen om det blivit en miss och inte papper skickats överhuvudtaget det är en annan femma. Men att pappren kommit till fel adress, det är inte Transportstyrelsens fel. Men i dagens samhälle så är det ju aldrig ens eget fel, man ska alltid skylla på någon annan och det är ju verkligen Transportstyrelsens fel att DU flyttat från den adress som Skatteverket har registrerat. Är det inte ens egen skyldighet också att se till så att ens rätta adress är registrerad hos myndigheterna?

Kör skoter ialla fall då, sen kan du ju försöka skylla på Transportstyrelsen för att du inte har körkort.
Slår vad om att polisen som stannar dig skickar böteslappen dit.
Not.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar