onsdag, januari 9

Sitter och försöker peppa lite

Surfar runt, inte efter bantningstips utan mer efter motivation.
Hittar bloggar och sidor med folk som satt upp mål. Vanliga människor som väger/vägt för mycket och som vill göra något åt det.
En kvinna t.ex vägde över 100 kilo och mådde dåligt, blev sjuk och orkade ingenting, hon bestämde sig för att gå ner och nu har hon nästan nått sitt mål på 65 kilo. Det är roligt att läsa sånt. Man blir på bättre humör och känner sig lite mer peppad.
Kom äntligen iväg på träning igår och fick röra på kylskåpet lite grann efter en månads sjukdom (fortfarande hostig och snorig hela tiden men men).
Det behövdes. Hade rejält ont i ryggen efter helgens "övningar"....festande....
Och idag har jag bara lite ont i låren och det är en skön smärta. Ryggen känns bättre och jag vaknade inte med ont som jag gjorde igår morse.
Skönt...dock hade jag önskat att jag hade lite mer träningsvärk.

Idag blir det troligen hemma med städning och diverse annat. Fast mer troligt att jag far och cyklar lite och kör styrke, det beror på hur mycket jag hinner göra idag. (så nej jag ska inte sitta här så länge)
Gick med i ett evenemang igår, 300 pass på ett år. Det innebär minst 4 pass i veckan. Nu tolkade jag det som pass även grupp-pass och gympass så hoppas det räknas. För mig räknas det då. Men gympass, då gäller det att man sätter lite mål för passet annars blir det lätt att man tar det man tycker är roligast och sen går.
Men jag startar lite försiktigt, ett pass CX igår. Body Balance på torsdag kväll (ev lite gym före, aldrig varit på balance..kanske behöver lite uppvärmning) och sen Shbam och CX på lördag.

Små steg. Små steg mot ett friskare liv. Och förhoppningsvis kanske jag mår bättre, lever längre och kanske om jag har tur går ner någon storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar