fredag, januari 18

Matlagning

Det här med matlagning är inte min starka sida, det är roligt att laga mat men det är läskigt att bjuda andra på mat. Jag kan ju äta även om det är inte så gott men att bjuda andra på min mat känns läskigt.
Väldigt läskigt. Just för att jag vet att det kanske inte smakar så bra.
Enkel carbonaragratängJag kan helt enkelt inte laga GOD mat. Visst alla kan väl slänga ihop en köttfärssås men det är inte alltid den smakar gott.
Jag håller på att träna lite bakning då och då men det här med matlagning, det verkar inte bli några framsteg på den fronten. Ska rulla lite köttbullar idag men det är ju köttbullar. Inte direkt något avancerat.
Jag skulle vilja vara mer avancerad i min matlagning, komma på lite roliga saker att laga.
Lite krydda i tillvaron..

Sitter och spånar på matlista inför nästa vecka och det är lika lätt som vanligt *not*
Jag har så dålig fantasi och det jag kommer på att laga, det är trååååkigt!
Sitter och surfar efter nya recept och hittar bara sånt som det ska vara en massa olika grejer i, då måste man handla typ tusen olika saker och det finns inte riktigt i budgeten just nu.

Nåväl spånar väl vidare.
Och suktar
önskar
vill
alltid bli bättre.

1 kommentar:

  1. Mäh vaddå, jag tycker du är proffs på att hitta på saker. Ofta du lagar god mat ju! Laxburgarna jag fick var supergoda t.ex.
    Jag har så dålig fantasi så upprepar ofta det vi tycker är godast men försöker också förnya oss lite då och då. Är nu inne i en period med mkt helstekt. Har gjort helstekt kyckling, rostbiff, fläskstek. Gr ju att krydda och greja lite hur man vill. Blir alltid gott och räcker länge.

    Sen gör jag mycket vegetariskt också, linssoppa, kikärtsbiffar (jättegott!), pastagrejer... FInns ju mkt, gäller bara att komma på det. Brukar titta på recept för att få hum om mängden ungefär och sen gör jag lite som jag vill, brukar bli bäst då ;)

    SvaraRadera