onsdag, december 12

Något för hela ICA kanske?



Vi kommer inte att köpa fyrverkerier, dels för att jag tycker att det är onödigt nedskräpande och dels för att så många djur lider under nyårsafton när det smäller överallt.
Såg den här på en bekants facebooksida och tyckte det var ett väldigt bra initiativ av den här ICAbutiken.
Tänk om fler kunde följa deras exempel.

Jag kommer nog troligen inte ens vara vaken till tolvslaget men det negativa med nyårafton är att folk håller på med smällare och fyrverkerier hela dagen. Ungarna börjar tidigt med sina smällare och håller på hela dagen.
Jag kan förstå att de med barnfamiljer smäller av sina fyrverkerier tidigare men det pangas hela tiden. Jag som inte ens har djur blir väldigt irriterad, kan inte ens föreställa mig hur de som har rädda husdjur har det kring nyår.
Menar inte att man helt ska ta bort fyrverkerier men man behöver väl inte överdriva, smäll nån om nu ungarna är heltokiga i dem men låt det vara på kvällen och med måtta och låt inte era ungar kuta runt hela dagen med sina smällare. Suck.

Såna där lyktor som många släppte ut förra året var super, tysta och vackra. Hoppas att fler köper sådana i år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar