onsdag, december 5

Min bästa vän just nu




är en kanna. Fyller den med varmt härligt te på morgonen och hinkar under förmiddagen.
Även om det är fullt ös med kidsen så hinner man kurera sig och då är det suveränt att kannan håller teet varmt ett bra tag. Har fyllt på med julte idag och traskar runt med pyjamas och plockar lite här och där. Har börjat schemalägga blogginlägg också så det här lär komma om några dagar. Tänkte vara lite mer bloggaktiv här innan jul men det finns ju inte riktigt tid till det när allt annat ska hinnas också.

Ivan har dessutom fått för sig att det är jätteroligt att sparka på lillasyster och jag blir såååååå vansinnigt arg på honom ibland att jag måste gå iväg med Fanny och räkna till tio...typ hundra. Man blir helt enkelt skogstokig ibland. Förstår inte hur man kan ha tålamodet att inte tappa humöret fullständigt. Det hjälper att gå undan ett tag dock. Toaletten är ett väldigt bra ställe. Ta med sig Fanny och andas en stund. Lämna ungarna ensamma går INTE. Inte just nu ialla fall.
Heltokig är han. Jag hoppas verkligen att han är snäll med de andra ungarna på dagis. Antagligen är han svartsjuk på Fanny. Försöker verkligen att ha henne i famnen så lite som möjligt (det känns inte heller så kul men men) och dela med mig av mig. Det är väl det enda man kan göra. Leka och härja med Ivan så mycket som möjligt och försöka få med mig bägge ungarna på noterna. Det blir bättre. Intalar mig själv att det blir bättre. Just i denna stund är jag dock vansinnigt less på att behöva "beskydda" den lilla från den stora.

Är just nu vansinnigt tacksam för att Rikard jobbar dagtid och är hemma halva dagarna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar