torsdag, november 8

Dagens bakning - Dajmcupcakes


Det blev ett snabb-bak idag.
Älskar Leilas recept på muffins och sen tog jag 100 gram dajmchokladkaka, grovhackade och blandade i smeten.
Har nog aldrig misslyckats med hennes muffinsrecept, det blir dessutom en alldeles lagom mängd muffins så man får en påse över att slänga i frysen.
Till "frostingen" tog jag grädde, kakao, riven mjölkchoklad och en skvätt pepparmintarom. Inga mått utan jag körde bara på känn. Vispa grädde och blanda i ingredienserna, inte alltför svårt.
Imorgon ska jag försöka mig på en cheesecake till mamsen när hon fyller år på lördag.
Får väl fota och slänga in receptet sen.

Måste bli lite mer social så jag får bjuda mer folk på gött.

Kanske kombinera fika samt buzzning ;)

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar