onsdag, augusti 15

Trött, varmt och sommar igen?!

Verkar som att det gått och blivit sommar igen, kanske våra jordgubbar tar sig då när temperaturen gått upp lite och solen tittar fram.
Igår var en riktig kanondag, det blev en snabbvisit på utebadet. Fanny trivs inte så länge så man får ta lite korta svängar. Det är ju lite svårt för henne att krypa runt där och hon blir vansinnigt sur om hon måste sitta i famnen längre stunder.
Ivan var helt tokig, det hoppades och plaskades. En riktig badunge med andra ord. Får se till att besöka Nordpoolen i september när det ska jagas älg.

Nu har vi sådär trevligt varmt inomhus igen, förra sommaren var ju superfin och då hade vi bastu här hemma. Inga element på och myggfönster i satt men ändå kring 25,26 inomhus. Man skulle kunna tro att det är pensionärer som bor här. Man får vara glad att det är varmt ute men det behöver väl inte vara så djävulusiskt varmt härinne.

Jag är våldsamt trött, skulle egentligen städa lite extra idag och tänkte passa på nu när pigan sover men det blev ett ryck med tvätten ialla fall. Efter ett snabbstäd av förrådet så gick luften ur mig totalt. Nu vill jag bara ligga i min älskade soffa och titta på min TV. Jag blev pang bom alldeles bläää.
Då tänkte jag att äh va fan, jag tar en lugn dag idag. Inatt ska pigan vänjas vid egen säng igen så man vet ju aldrig hur mycket man får sova så passar på. Ska vika lite tvätt och sen lägga mig på soffan.
Orkar inte ens tänka på lunch, det finns säkert något ätbart i kylen. Det är ju den fredrikssonska kylen, där finns det väl alltid något ätbart och finns det inte så tror jag inte att jag svälter ihjäl.
*gäsp*

Elin over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar