fredag, augusti 24

Jahaa då har jag trillat dit till sist

Lade ut en grej på Kiruna fyndtorg.
Hatar egentligen sånt men hade varit skönt att bli av med lite grejer.
Om det går bra så kanske jag slänger ut lite mer saker. Vi skulle egentligen behöva ha en loppis men varje liten sak man kan bli av med är ju bra.
Nu lade jag ut en gammal möbel så vi får väl se, är nog ingen som vill ha den. Men då åker den på loppis nästa sommar. Ja nu har vi verkligen planerat en loppis, jag och mor.
Vi har så mycket saker man skulle behöva bli av med, saker som inte egentligen är skrot utan som bara tar upp plats hemma.
Det kanske finns någon som vill ha det man själv inte behöver längre.
Vi är nog samlare av rang, jag och mor =)

Idag är det fredag och jag ser verkligen framemot en helg med familjen. Rikard är ledig för första helgen på länge och det finns massor som skulle behöva göras. Det är hygträff nästa helg så då blir det inget gjort hemma, så helst vill jag ha huset tipp topp till dess, eller ialla fall på god väg.
Skulle behöva rensa bland blommorna och tvätta fönster.
Rensa bort lite saker och fixa färdigt i Ivans rum och få ihop lekrummet på övervåningen. Så det finns lite att göra. Det är så tjorvigt för mig att komma igång med större projekt när man är ensam med ungarna hela dagarna. Det blir mest det basala som tvätt och diskning när man är själv med en sju månaders och en tvååring.
Skulle behöva en vecka eller en månad till att rensa och få undan saker.
Som sagt, går det bra att få bort något på fyndtorget så hade det ju varit suveränt. Ska försöka rensa lite. Har lite gamla tevespel som jag ska rensa bort också hade jag tänkt. Men vi får se hur det fungerar. Ogillar egentligen att hålla på att lägga ut annonser men det behövs en rensning.
Det behövs verkligen en rensning!
Har redan börjat med lista till loppis så det är bäst att det blir av också ;)

Nu ska det vikas tvätt!

Hoppas Rikard kommer hem snaaaaaaart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar