måndag, juni 18

Jag är en gummibjörn


Tänkte jag skulle få ge er en liten del av det Fredrikssonska hemmet såhär på morgonen.
Är väl typ den tjugonde gången den spelas och då har Ivan precis börjat titta.

Tog ett bad med killen på morgonen, jag behövde duscha och med två små är det inte så lätt så det fick bli ett bad så mamma fick rengöra sig lite.

Annars..diskat lite och fått i familjen lite frukost. Ivan är vääldigt förtjust i jordgubbar så det fick bli jordgubbar. Mamma fick sig ett gäng i filen också. Mums. Åt middag igår med M + J så det var lite disk att ta hand om. Ganska skönt när pigan kan sitta i sin stol medan man gör lite annat. Det behövdes verkligen. Tänkte att vi skulle fara ut en sväng idag. Typ fara upp till Järnvägsparken men det öser ner igen. Det får bli en annan dag. När jag för en gångs skull tänkte kämpa lite och ta med bägge ungarna själv så regnar det.
Jag är nog en slö jävel, det är inte så jobbigt med två kids, det är bara jobbigt att springa efter Ivan när pigan inte vill ligga. Jag är helt enkelt slö och jag hatar att andra ska behöva hjälpa till. Det kanske går lite lättare när Ivan börjar lyssna på en lite mer. Och kanske prata lite. Kanske säga vad han vill göra istället för att bara springa iväg och göra det. Nåväl det är angenäma problem. Men åka till lekparken i det här ösregnet...nää.

Beställt mig en Fakepiece. 399 spänn, klart värt att prova i alla fall. Jag älskar min Onepiece men har inte riktigt lust att lägga tusenlappar på det just nu.

Örat är bättre. Mycket bättre. Gör knappt ont längre och jag har börjat höra igen, dock inte helt ok men det är underbart jämfört med tidigare. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar