måndag, juni 18

Buzzador - Flux Fresh



Då har man använt Flux Fresh ett bra tag, gillar ju verkligen Flux produkterna och den här verkar även ha gått hem hos gubben min som annars brukar använda Listerine eller något liknande.
Gillar att den är mild samtidigt som den hjälper mot dålig andedräkt.

Och dessutom ett högt fluorinnehåll.

Jag som hygienist rekommenderar givetvis Flux som ett komplement till tandborstning och tandtråd. Även om man sköljer med en fluorskölj så måste man ändå mekaniskt rengöra tänderna, det är ingen genväg till rena tänder trots att man kanske luktar gott ;)

Det enda jag tyckte var lite dåligt för min del var att man kände sig lite torr i munnen efteråt. Har fått det tidigare också när jag använt munsköljprodukter med zink i.

Något man ska tänka på när man sköljer munnen för att bli av med dålig lukt är att gurgla bak i svalget, där sitter mycket av det som gör att man luktar illa. Längst bak på tungan ;)



En personlig favorit är ju pumpflaskan som också finns i Flux sortiment. Månntro om Flux fresh finns på pump?


Starka tänder är inte flax - Det är Flux


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar