lördag, maj 5

Hårförlängningar, hål i öronen...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14780370.ab

Hårförlängningar på barn.
Göra hål i öronen på småttingar.

Whats next, en permanent tatuering istället för gnuggisar.

Zoe som är som alla andra 3 åringar som drömmer om att en dag få bli en riktig prinsessa. Än idag har jag inte sett en enda sagobok med en korthårig prinsessa. Fråga mig inte varför, men man måste ju ändå vara ärlig och erkänna att det ser vackert ut med ett långt och vågigt hår, trots allt, skriver Carola.

Ska hon förändra en söt liten treåring till en sagoprinsessa?
Sätt rosa ryschpysch istället då, och vänta med hårförlängningar och annat som förändrar utseendet. Ett klädesplagg är ju en helt annan sak. Ska man lära barnen på en gång att man är finare om man gör saker med sig själv. Carola själv har ju fusktänder och förlängningar och gud vet vad, är det något man ska lära barnen?
Du är bara fin om du ser ut så här. Du är finare i långt hår än kort hår.
Tycker jag är nog hemsk som sätter på rosa hela tiden på min dotter. Men jag skulle nog vänta med hårförlängningar och diverse annat tills hon blir äldre.

Jag tycker det är vackert med tatueringar men inte vill jag sätta en på mina barn. Det får de göra själv när de har åldern inne. Jag skulle inte vilja att de sätter tatueringar i ansikte eller på händerna men när de är vuxna bestämmer dem själv.

Nej usch, verkar som att Carola har hämtat en flicka för att få leka med dockor.
Jag hoppas inte det. Huvvaligen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar