måndag, februari 27

Less på den här vintern

Nu börjar jag bli trött. Trött på snö.
Jag hatar verkligen vintern. Jag är ingen vintermänniska. Det ska vara sommar och lättframkomligt. Gärna inte allt för fint väder för då är det varmt. Jag hatar dessutom insekter så det får det gärna vara lite av.

Lillan sover oroligt på soffan och Ivan sover lätt i sovrummet.
Inatt har varit en jobbig natt. Fanny sover inte så bra på dagen så hon sover mer på natten. Ivan däremot bestämde sig för att inatt ska inte mamma eller Fanny få sova.
Till sist gav jag upp att försöka få honom att somna och tog upp Fanny som vid det här laget var väldigt arg och irriterad. Och dessutom så övertrött att hon vägrade somna.




Trodde när vi fick Fanny att hon skulle hålla Ivan vaken om nätterna, inte att det skulle vara tvärtom.
Så mamma fick sig ca två timmars sömn inatt.
Törs inte sova nu eftersom Ivan brukar vakna vid sju varesig han har sovit dåligt eller bra så om jag sover några minuter så kanske jag blir ännu tröttare. Jag hatar verkligen att vara trött.
Klämt i mig en massiv tallrik med fil och flingor, fick ett tillfälligt uppryck men nu är jag så trött igen.
Jag vill bara sova sova sova och sova.
Sen tänker jag på de som har kolikbebisar. Fanny sover gott annars så länge ingen skriker och härjar så vi har tur. En väldig tur.
Idag behöver jag dessutom inte göra något alls. Vi ska till min mormor och morfar för blodpaltsmiddag så det är gjort. Jag behöver inte städa eller något sånt. Tvätten är ren. Disken kan vänta.
Jag behöver egentligen bara hålla Ivan och Fanny sällskap. Mat och blöjbyte.
Det borde jag klara på en två timmars natt.
*gäsp*



  









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar