onsdag, februari 29

Ergobaby - Trötta barn

Anmälde mig idag som testpilot på Ergobaby, håller tummar och tår för att jag får det. (Men det lär jag ju inte...men man hoppas ialla fall) Det hade varit suveränt, jag som har ajaj i ryggen har svårt att bära med babybjörnen. Men har ingen lust att köpa en till sele, vi har ju en redan =) Och den är dessutom superfin. Rikard diggar Babybjörnen men jag tror att om han får prova en ergobaby så kommer han nog ångra sig.

Ungarna är trötta. Ivan har precis somnat och pigan sover i sitt babygym. Bruden sover knappt på dagen så vid sex brukar hon somna och sova typ 5,6 timmar. Sen några timmar till efter matning och sen upp vid halv fem. Har varit nattvak dock två nätter på raken nu så mamma Elin börjar bli lite trött.
Härligt. Hoppas pigan håller ungefär samma sovtider som honom. Det är guld värt med egentid på kvällen. Man kan surfa lite, kanske äta en sen romantisk middag. Man kan gå och lägga sig tidigt (vilket jag måste göra ikväll....gäsp*) Spana lite TV och bara ta det lugnt.
Skönt!

Håret börjar bli lite läskigt. Halva håret är utväxt och nu har jag dessutom mjäll. Brukar få det på vintern, är väl torr eller nåt, så det är väl inte helt oväntat....Suck. Till sommarn tänkte jag försöka få det mörka i håret färgat så jag inte ser så randig ut men vi får se hur snål jag blir.

Börjat twittra. Inte alls bra idé, något beroendeframkallande. Det roligaste är ju att läsa andras tweets, har inte så många kompisar som twittrar men det är ändå kul =) hemska människa.

Imorgon är det Ivans sista dag den här veckan på dagis, igår åt han all lunch dessutom. Han har varit dålig på att äta. Idag var det soppa så då blev det inte mycket ätande. Konstigt att de kör soppor på dagis, måste vara bökigt för personalen att mata en massa ungar som inte kan äta.
Ivan är ändå ganska duktig på att äta men kan tänka mig hur grisigt det blir när han ska försöka med soppan ;)

Nu ska jag spana lite TV med gubben.

Hupp hupp!

1 kommentar:

  1. Men du!
    jag har ju flera olika bärsaker att låna ut ju :D
    Sjal, sele och meitai. Just nu använder vi ju ingen av dom.
    Vill du prova nån kanske?

    SvaraRadera