tisdag, januari 10

Ont, förskolestart och kallllllt ute

Nu börjar det märkas att det är vinter ute, hade över 20 minus i morse när vi klev upp.
Fick sova nån timme ostört inatt, pojken vaknade några gånger (säkert för att han inte åt ordentligt igår) och magen gör som vanligt ont. Men fick i alla fall någon timmes sömn.

Förskolestart för Ivan, börjat med inskolningen idag. Inte fullt en timme var vi där men han verkade trivas, ända tills han blev trött ;) Men direkt när vi kom in så slängde vi på honom hans nya tofflor och sedan bar det iväg. Leka med bilar, leka med matleksakerna, han verkade absolut trivas. Nu brukar han ju sova vid elva så det var inte konstigt att han blev trött mot slutet. Lärarna verkar vara trevliga och det var inte många ungar på hans avdelning heller så börjar bra ialla fall.
Imorgon ska han dit klockan ett. Då har han förhoppningsvis sovit lite lunch och ätit lite lunch. Han åt bara middag igår och det var efter många om och men. Men de behöver inte äta varje dag, de lär sig om de är utan någon gång att det är bäst att äta för jag får inget annat. Kommer inte laga annan mat åt honom om han matvägrar. De överlever en lunch mindre.

Magen gör ont som vanligt. Fick vila en stund hos mor och far, det var riktigt skönt men efter en stund så värker det så man vaknar och måste ändra ställning. Samma sak på natten, du kan hitta en ställning som gör mindre ont, ja jag säger mindre ont för ont gör det hela tiden, och ligga och dåsa en stund sen blir smärtan värre och då är det bara att ändra ställning.
Varför kan man inte göra som i USA? Jaha du är beräknad till den 6 e jan, bra då får du komma in och har inte värkarna startat av sig själv så sätter vi igång dig. Nähä babyn vill inte ut? Då skär vi ut den.
Klart : baby.
Men nej, det ska vara naturligt, den kommer när den kommer. Du går över tiden först den 20e januari, efter det kanske, bara kanske vi sätter igång men om babyn mår bra därinne så låter vi det vara. Så naturligt som möjligt. Mamman är det ingen som tänker på, nej så länge babyn har det bra. Det finns fostervatten, då kan den ligga där och ruttna. Typ.
Just nu är jag bara irriterad och har ingen lust alls att åka till Gällivare överhuvudtaget. Men det är bara jag som tjurar, vill ju ha ut ungen.

Födelsedag idag också, det glömde jag ju bort *ler*
Man får lov att förtränga sånt när man blir såpass gammal som mig...27 år. Inte dåligt att klara sig ända hit.
Inte riktigt födelsedagsfeeling när man i stort sett bara orkar ligga i soffan.
Rikard var tvungen idag att ta av byxorna på mig för att smärtan gör att man inte kan böja sig ner. Kul. Inte.
Tappade ett papper på golvet, kunde inte hur jag än försökte komma ner för att få upp det.
Kläder på golvet i tvättstugan, nej det kan jag inte heller.
Om lillen lägger sig på golvet och skriker och vill upp så får han ligga där, mamma kommer inte ner. Jo kanske om jag snabbt slänger mig ner och ignorerar smärtan men då kommer jag inte upp igen. Inte utan hjälp ialla fall.
Helt jävla handikappad och så jävla less.
Märks att man börjar bli gammal eller?

Rör på dig så kommer babyn ut, jo tjena. Prova själv att röra på dig kärring. Så ont gör det inte, vänta tills värkarna kommer. Neeej menar du att värkarna gör ondare? Herregud det hade jag ingen aning om, då gör det ju absolut inget om jag har ont nu. Jag måste ha missat det där med värkar förra gången jag klämde ut en unge. Han gled ju bara ut utan någon smärta alls. Hur ska jag överleva en förlossning om det gör ont????? *darr*

Den kvinnan kommer inte in i min förlossningssal när det väl är dags. Då får Rikard mota ut tanten i dörrn. Jag får öva på att vara en rabiat gravid kvinna, skrika lite och gråta eller nåt. UUUUTT jag vill inte ha dig. Typ. Kanske kasta något också. Det är väl sånt man gör när man är gravid och hatisk?

Så nu följer jag tantens råd och lägger mig på soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar