torsdag, januari 5

Graviditeter, slem och väntan.

Ja i förmiddags fick jag en trevlig överraskning i form av slem. Mysigt not - men ett tecken på att förlossningen inte är långt bort.
Förvärkar har det varit lite under hela dagen. Först regelbundna och sen lugnade det ner sig.
Tydligen brukar det ta en dag till en vecka innan förlossningen sätter igång efter att proppen har gått. Märkte inte av detta med Ivan så det var en ny omysig upplevelse.

Blir glad av att läsa att andra är gravida också, alltid trevligt med mer ongar i världen. Ialla fall om man tar hand om dem, men nu tänker jag på "vanligt" folk här hemmavid så då är det enbart trevligt med fler =)

Håller på att fixa lite filmer inför kvällen, det ska mysas och vara lugn och ro här hemma. Virka kanske och bara chilla. Går lite liiite extra i trappen men det tror jag egentligen inte på men va fan, skadar ju inte att försöka.
Sex kommer inte på fråga, ingen propp - inget sex.
Så då återstår det bara att vänta.

Fixat naglarna och gjort skiva till bilen, nu tycker jag riktiga värkarna kan sätta igång.
Mor min har slutat nu fem och ska vara ledig hela helgen och nästa vecka är far min ledig så Ivan har någonstans att vara medan vi är på bb.
KOM UT NU UNGE!
*hopp hopp hopp*
Det kanske funkar, vad vet jag?
Upp med armarna, sträck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar