fredag, december 2

Magbild, virkning och allmänt trams

och faktiskt så händer det inte så mycket. Magen är nu väldigt stor och börjar kännas väldigt i vägen.

Kastar ett öga på termometern och ser 0.2 grader. Normalt för december ? Nej. Vad händer med världen? Var orolig för att vara höggravid mitt i smällkalla vintern men det har inte ens blivit kallt än. Går fortfarande med vårjackan öppen (stänga? i mitt tillstånd? Njae inte riktigt kanske) och gympadojor.
Kan tyvärr inte gå så långa sträckor eftersom det är väldigt smärtsamt efter en promenad och det finns en liten här hemma som pockar på uppmärksamhet.
Kastar hellre runt med honom och busar och härjar än tar en promenad. Det är bara att välja, för jag är helt död efter bägge delarna. Tydligen trycker babyn på ganska hårt mot bäckenet. Det gör helt enkelt för ont i muffområdet för att jag ska vara så aktiv som kanske skulle önskas.

Tänker på Bettan nere i Karlstad, saknar kaffemys och bara tjatter och allt och ingenting. Man kan ju alltid ringa men det blir inte samma sak. Jag har nog inte ens varit på Safari sen hon var här. Jag har varit med mor och Ivan på fik en gång tror jag. Iofs så sparas det pengar på det viset. Nu för tiden är den kopp kaffe jag köper på Gruvtrollets lekland med sitt underbara tröttsamma tidfördriv för mitt lille yrväder och gratis påtår på kaffet, härligt.

Bakat mycket på sistone och det börjar sina om baktillfällen, jag äter inte ensam och gubben min gillar inte riktigt sötsaker. Han nämnde något om en morotskaka som han tyckte om så kan hända att det blir morotskaka vid nästa baktillfälle. Istället har jag valt något som inte sätter sig runt midjan och fräter bort tänderna : virkning. Fortfarande väldigt grön när det gäller det men man måste ju börja nånstans eller hur?
Sitter och spanar in bloggar och förundras över allt fint som andra gör. Själv kommer jag nog inte ha så mycket tid till sånt när den här lille krabaten tittar ut men det är en kul grej att kunna.
Håller på med mina mormorsrutor  (som förresten finns i alla möjliga varianter, jag kör den enkla) som ska bli en barnfilt i ljus och mörk lila (måste köpa fler nystan, de är slut!) och en med en massa olika färger mest bara för skojs skull. Virka en färg runt alla rutor för att binda ihop det hela. Vi får se, det kan mycket väl bli ett evighetsprojekt.
Nu har jag börjat spana på sjalar, det verkar enkelt nog och jag vill inte att projekten ska ta slut så fort. Gillar att ha lite på gång.

Nu ska jag mysa ner mig framför teven och göra en mormorsruta medan far och son sover. Rikard ska snart upp och ut för att förhoppningsvis hålla Kirunas krogliv lite säkrare och jag ska mysa med en kopp te och eventuellt någon tjejig film som man gråter ögonen ur sig.
Jag saknar dig Bettan, kom hem till mig snart. Tiden går fort, snart är det vår! Snart finns det en liten här som vill träffa dig, och en stor hårig Ivanbest som gärna klättrar på försvarslösa kvinnor.



Btw, humpar in en bild på mig i gravidkulan. Eller gravidkulan med mig. Känns ibland som så. Märks det kanske att jag inte gått upp i vikt? Min rump (som till min förskräckelse aldrig varit särskilt rund och go som vissa kvinnor *svartis* har) har blivit mindre!!! Varför är det så att det man helst vill ha lite stuns i, typ bröst eller rumpa, är det första som försvinner om man minskar i omfång? Men det är bra att jag inte har ökat i alla fall.
Nu står jag på plus minus noll. Så jag har en månad på mig att gå upp lite grann ialla fall så vi får se vad slutresultatet blir. Brösten däremot lär ju inte försvinna, nu är de dessutom mjölkstinna och trevliga så vi får väl se hur stora de blir när lillis kommer ut och är hungrig.

Allt är ialf bra med knodden i magen, nu rör det sig inte lika mycket därinne (har stenkoll på att det ska röra sig några gånger om dagen ialf, lite orolig är man alltid) eftersom det är så trångt och på måndag ska jag dit på kontroll. Lite lur på att den är fixerad och klar för kläckning. Nu knackar den på naveln och funderar på hur i helsike den ska ta ut egentligen. Håll dig inne, vänta till januari ialla fall. Den 6 e är det dags.
Smarta barn kommer ut i januari ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar