fredag, oktober 14

HELG - Shopping!

Varit på stan en sväng idag med mammsen. Hon shoppade en massa kläder åt Ivan, hittade flera söta tröjor som var färggranna men givetvis så fanns det inte i Ivans storlek. När man för en gångs skull hittar tröjor i fina färger, d.v.s. färger som mamma Elin gillar, och som inte har en massa ryschpysch på så finns det bara i STOOOORA storlekar. En jättefin färggrann tröja på lindex med en massa monster på, nej bara 122. Lite för stort. 86 har ju lillen nu, orkar inte bunkra kläder heller, då köper man hellre nytt när det är dags för den storleken.
Jag är lite anti rosetter, puffärmar och annat rysch. Inte för att jag har en liten kille här hemma utan för att jag själv inte gillar sånt tjafs. Rosa och klänningar har jag inget emot men inte blommor och hjärtan och grejer. Huvvaligen. Nä får vi en tjej så kommer det garanterat bli en massa rosa och grejs (främst kanske för att andra gärna köper sånt i present) men också för att jag äääälskar rosa. Helst cerise och sånt. Stackars unge......stackars unge.... Får väl se vad det kommer ut för en.
Kommer det en liten kille så är det ju enkelt, då behöver vi inte köpa mer kläder eftersom Ivan har så mycket. Har varit supernoga när jag packat undan hans kläder med märkning av lådor och sånt så det är lätt att ta fram eftersom.
Spännande med en till liten. Men mycket mycket jobb. Men det är det nog värt.

HELG! Rikard har iofs varit sjuk flera dagar men det känns ändå speciellt med helg. Mmmmm.

Fetaostens dag, var det igår eller idag? noll koll. Men älskar fetaost just nu. Har en lite konstig vana att äta äpple och fetaost tillsammans. Det är supergott! Testa vettja ;)



Lite lila som mamma gillar, fast det var inte riktigt min storlek ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar