torsdag, september 8

Något tjurig idag

Bilen har pajat.
Oljetråget. Jepp. Några tusenlappar där.
Pojken kan inte somna. Vrider och vänder sig. Tutten far. Pratar och kastar med nallar. Kan det vara för mycket dagsvila. Imorgon blir det justering.
Men mamma var trött och slö så en tupplur med pojken kändes skönt just då.

Gubben kom hem, men bara en snabbis, äta, vila och sen iväg igen. Då kan de lika gärna stanna borta hela dagen istället. Sova ensam är bland det tråkigaste som finns. En vecka räcker gott tycker jag. Snart en vecka. Elin börjar bli bitter. Och blir Elin bitter och tvär så blir Elin väldigt bitter och tvär.

Förbannad på allt skräp i världen.

Skyll dig själv gubbe, hade du tagit hand om dina djur så hade du kanske levt idag. Hatar djurplågeri. Tycker inte alls synd om karln, lämna sina djur utan mat och vatten. Revenge is sweet.

Stefan Liv död i flygkrasch, kollar inte hockey men han var faktiskt en av de få spelare som jag faktiskt visste vem det var. 30 bast, gubben min blir snart 30. Livet har ju precis börjat då. Nej fy fan, det svider sånt där.

Man ska inte hålla på med droger, det är bara skit. Smugglas i påsar i magen på folk, trevligt. Är inte heller förvånad över att sånt här händer. Man ska vara försiktig med vad man stoppar i sig...

Men det här tar ändå priset, en pappa som misshandlar sin lilla bebis. Mamman skriver på Facebook : Räcker det inte med en?
Va? Räcker? Det ska inte ens vara en.
Är förvånad hur en mamma kan missa en sån sak. Borde man inte vara uppmärksam om ens barn far illa. Två månader. Skulle inte med ord kunna beskriva vad jag vill göra med såna personer. Själv får man ångest om man ryter till åt sin lilling. Borde inte mamman reagera om hon hör sitt barn skrika? Har hon inte märkt något alls? Sjukt så jäkla sjukt.

Jag ska pussa på min underbara unge imorgon bitti för medan jag har öst ur mig skit så har han somnat till knattret av tangenterna. Nu har jag förhoppningsvis fått spy ur mig lite grann.

Världen kanske är ljusare imorgon, det kanske slutar ösa ner regn. Gubbarna kanske äntligen får tag i en älg.
Den 22a åker mamma hemåt igen och då blir det nog att stanna hemma. Sova ensam kan man lika gärna göra i egen säng.

Nattinatt!

1 kommentar:

  1. Tjoho! Stackare! och vilken otur med bilen. Jävla bilar. Skönt om man hade klarat sig utan men det gör man ju inte. våran har också kostat en massa, tur det var medans vi jobbade i alla fall. Och inget sådär allvarligt.

    Saknar dig älskade vän!!!

    SvaraRadera