fredag, september 9

Luuuugnnaa puckar

 

Nej Elin kommer inte handla dessa kläder. Någon annan som stödjer att man gör hål i öronen på småttingar kan ju göra det istället.


Annars på riktigt bra humör idag =) Ska ha lite pyjamasmys med alla kusinerna idag. Ivan får leka lite med Melker och Hjalmar när de ska sova över. Fullt ös med andra ord. Imorgon åker vi på Nordpoolen med alla ungarna så får de bada och busa av sig. Ivan kommer nog tycka det är svinkul. Får se om det blir någon dratt på ändan när det är sånt där trevligt badhusgolv. Hoppas bara han inte slår sig alltför illa. Ja jag förutsätter att han lär ramla, alla ungar ramlar nån gång på badhuset. Själv ramlade jag en gång och slog svanskotan så jag trodde jag skulle bli lam (och jag var gammal)
Har själv ingen baddräkt men funderar på att kolla om det finns någon STOR baddräkt. Jag vill ju också bada. Har inte badat på hundra år. Förra sommaren blev det som aldrig av när Ivan var lill-liten och nu i sommar har jag inte orkat köpa en baddräkt och det har inte direkt varit badväder de gånger vi haft tid. Utebadet i Kiruna kostar multum och badhuset är stängt så det finns inte riktigt så många alternativ.
Men kanske ett par bikinitrosor och BH ( svårt med bikinibhar eftersom de inte sitter som de ska, mjölkfyllda bröst behöver stöd) Och en Tshirt på kanske?
Får se. Får se.

Det blir nog roligt för Ivan ialla fall, han älskar att bada så det lär väl inte gå att få upp lillen därifrån ;)
Melker och Hjalmar tar med sig pappa och farmor ska också med. Rikard drar sig till och med från älgskogen för att vara med på Ivans första bad i storbassängen. (Barnbassängen lär ju vara stor för honom)

Nu på med kläder och kanske borsta hårmanen lite innan man ska iväg och hämta barn och shoppa lite. Ivan snusar på i sängen så det är lugna puckar här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar